قره خانی: تعیین تكلیف وضعیت فروش نفت منوط به مذاكرات با اروپایی ها است

قره خانی: تعیین تكلیف وضعیت فروش نفت منوط به مذاكرات با اروپایی ها است سنج نیوز: سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینكه ادامه وضعیت فروش نفت و حل مشكل نقل و انتقال پول منوط به نتیجه مذاكرات ایران با كشورهای اروپایی است، اظهار داشت: می توان از روش هایی همچون دادن امتیاز برای خرید نفت و یا مدت دار كردن و برخورداری شرایطی برای خریداران پیش بینی های لازم را برای آینده كرد.



اسدالله قره خانی در گفت وگو با ایسنا در توضیح وضعیت فروش نفت و نقل و انتقال پول با خروج آمریكا از برجام، اظهار داشت: این نكته مهم است كه بدانیم وضعیت ما از گذشته بهتر است و ما تجربه ای درباره دور زدن تحریم ها داریم. تحریم های فعلی هم بدون اجماع جهانی است و از جنس تحریم های شورای امنیت نیست.

وی اضافه كرد: به اندازه ای كه ما از دور زدن تحریم ها تجربه كسب كرده ایم طرف مقابل هم برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها مهارت لازم را به دست آورده و راه های آن را شناسایی كرده اند. بطور قطع می توان پیش بینی نمود كه ما با مضایق بیشتری روبرو خواهیم شد بنابراین باید برنامه های لازم را داشته باشیم.

قره خانی با اشاره به اینكه طرف مقابل به دنبال افزایش فشار اقتصادی برای كاهش درآمدهای ما با استفاده از فروش نفت می باشد، اظهار داشت: شاید با اقداماتی همچون خرید شركت ها و پالایشگاه ها بخواهند از فروش نفت ما جلوگیری نمایند. ما هم می توانیم در واكنش به این اقدامات امتیازات خاصی به خریداران همچون مدت دار كردن پرداختی هایشان و در نظر گرفتن شرایطی برای آنها در نظر بگیریم. بطور قطع دولت چنین برنامه هایی را مدنظر دارد.

وی با این پیش بینی كه قیمت نفت تغییر نخواهد كرد، اظهار داشت: با عنایت به اینكه تولید نفت ما دو و نیم میلیون بشكه است، دشمنان مان آمریكا و عربستان می توانند این میزان را جبران كنند بنابراین به نظر می رسد كه قیمت نفت تغییری نخواهد كرد.

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس در مورد حل مشكل نقل و انتقال پول با تحریم های جدید آمریكا، اظهار داشت: در حوزه نفت یك بحث فروش و بحث دیگر بازگشت پول است كه این احتمال وجود دارد با مشكلاتی مواجه شویم. باید ببینیم كه معاملات مان با طرف مقابل بر مبنای دلار، یورو و یا ارز دیگری خواهد بود، اگر مثلا با روسیه، تركیه و چین وارد معامله شویم مشكلی نخواهیم داشت. به هر حال باید تا زمان انجام مذاكرات با طرف های اروپایی صبر نماییم.




1397/02/28
13:01:18
5.0 / 5
4569
تگهای خبر: آمریكا , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز