انصاری: باید به دور از رفتارهای احساسی به دستگاه دیپلماسی كشور اعتماد نماییم

انصاری: باید به دور از رفتارهای احساسی به دستگاه دیپلماسی كشور اعتماد نماییم سنج نیوز: یك عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: گرچه رفتار اروپایی ها در ایام اخیر برای زنده نگه داشتن برجام امیدبخش نبوده است اما ما باید به دور از هرگونه رفتارهای احساسی و هیجانی به دستگاه دیپلماسی كشور اعتماد نماییم و به راهكارهای مبتنی بر خردورزی و عقلانیت جمعی پایبند باشیم.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، رضا انصاری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز، بیان كرد: اقدام گستاخانه رییس جمهور آمریكا در انتقال سفارت كشورش به بیت المقدس حكایت از توطئه ای صهیونیستی ـ آمریكایی دارد كه هوشیاری بیش از پیش جهان اسلام را می طلبد. بطور قطع این نوع رفتارها و به شهادت رساندن مردم مظلوم مستكبران جهان را نزد افكار عمومی آزادیخواهان منفورتر خواهد نمود. رفتارهای اخیر رییس جمهور آمریكا مبین این نكته است كه ساختارهای بین المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت فاقد اعتبار و كارآمدی لازم برای دفاع از صلح و امنیت و حقوق ملت ها است و عملا آمریكایی ها با نقض قطعنامه ها و توافقنامه های بین المللی همچون قطعنامه ۲۲۳۱ برجام، مرگ قوانین و ساختارهای رسمی موجود بین المللی را اعلام می كنند.

وی در ادامه بیان كرد: گرچه رفتار اروپایی ها در ایام اخیر برای زنده نگه داشتن برجام امیدبخش نبوده است اما ما باید بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دور از هرگونه رفتارهای احساسی و هیجانی به دستگاه دیپلماسی كشور اعتماد نماییم. به راهكارهای مبتنی بر خردورزی و عقلانیت جمعی پایبند باشیم. باید بپذیریم كه در شرایط فعلی انفعال و خودباختگی از یك سو و رفتارهای هیجانی و احساسی از سوی دیگر به مثابه دو لبه یك قیچی می تواند عظمت و اقتدار نظام اسلامی را خدشه دار كند.

نماینده مردم داراب در مجلس ادامه داد: ظهور و بروز ابرچالش های اقتصادی همچون صندوق های بازنشستگی، نظام ناكارآمد بانكی، رشد اقتصادی پایین و بیكاری لجام گسیخته ریشه در دو ابرچالش بنیادی دارد. چالش اول، چالش تضعیف سرمایه اجتماعی و چالش دوم، چالش نظام برنامه ریزی در كشور است. این چالش ها سبب شده است دارایی های فكری و سرمایه انسانی در كشور جایگاه واقعی نداشته باشد. توزیع منابع مان بر مبنای رانت و بدون پشتوانه كارشناسی باشد و توسعه منطقه ای مان نامتوازن باشد.

انصاری تصریح كرد: فساد در سیستم اداری روزافزون شده و در نتیجه نارضایتی ها افزایش یافته است. برای برون رفت از این چالش ها دو پیشنهاد دارم؛ در گام اول شكل گیری نهاد توسعه ملی بعنوان مغزافزار نظام اداری كشور با هدف رسیدن و درك مشترك برای حل مسائل كشور با استفاده از گفت وگوی ملی و هوشمندانه. در نظام اداری كشور دستگاه ها و نهادهای اجرایی بعنوان سخت افزار و سازمان برنامه و بودجه بعنوان نرم افزار سیستم عمل می كنند. نظام اداری كشور فاقد مغزافزار لازم برای تولید هوشمندی در سیستم است و این سبب شده كشور فاقد نقشه راه و برنامه توسعه ملی منسجم برای آینده باشد و عملا مدیریت نظام اداری كشور به سبك مدیریت آتش نشانی در آمده و خسارات جبران ناپذیری به منافع كشور وارد كرده است.

وی خاطرنشان كرد: در گام دوم باید مجلس دوم شكل بگیرد. صادقانه باید اعتراف نماییم كه این مجلس، قوه مقننه به معنای حقیقی كلمه نمی باشد و عملا آنگونه كه باید در خدمت توسعه ملی قرار ندارد و كاركرد مجلس از نوع شوراهای عالی شهرها و روستاهای كشور است. به صورت جدی معتقد هستم كه نیازمند مجلس دیگر بعنوان یك نهاد ملی قانونگذار هستیم، نهادی كه انتخابات آن ملی باشد و افراد تشكیل دهنده آن از سوابق مدیریتی و دانش آكادمیك بالایی برخوردار باشند. واضح است نماینده ای كه تمام وقت و همه دغدغه اش حل كردن مسائل روستاها، بخش ها و شهرهاست عملا نمی تواند قانونگذار و نظارت كننده خوبی برای قوه مقننه كشور باشد. ما باید بپذیریم شان نظارت و قانونگذاری در این مجلس مخدوش شده است.

انصاری ادامه داد: پیشنهاد می كنم رییس مجلس به مركز پژوهش ها دستور لازم برای بررسی های دقیق تر برای پخته تر شدن این پیشنهاد عرضه نماید. باشد كه بتوانیم راهی برای توسعه كشور فراهم نماییم.

وی در انتها تذكراتی به مسئولان اجرایی كشور مرتبط با حوزه انتخابیه بیان كرد و اظهار داشت: اساسی ترین مشكلی كه این روزها اغلب نقاط مختلف كشور در بخش درمان با آن مواجهند مشكل كمبود دارو در بیمارستان ها در مناطق محروم است. این روزها شركت های دارویی به بهانه های مختلف از تحویل دارو به بیمارستان ها اجتناب می كنند و این مورد مشكلات عدیده ای برای درمان بیماری های حساس فراهم نموده است. از وزیر بهداشت می خواهم به این مورد با جدیت بیشتری رسیدگی كنند.




1397/02/25
14:55:44
5.0 / 5
4508
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز