در دیدار با وزیر دفاع افغانستان

شمخانی: مبارزه فرهنگی با تفكرات داعش ساز بایستی همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود

شمخانی: مبارزه فرهنگی با تفكرات داعش ساز بایستی همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود سنج نیوز: سپهبد طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان كه در رأس یك هیئت بلندپایه نظامی به ایران سفر كرده است، ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درمورد مسائل دوجانبه و تحولات دفاعی و امنیتی منطقه گفت وگو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریابان شمخانی با اشاره به مسیر رو به توسعه همكاری دوكشور در حوزه های سیاسی امنیتی، اقتصادی و دفاعی بر تداوم تلاش مشترك دو كشور برای برقراری ثبات در مناطق مرزی میان دو كشور تصریح كرد واظهار داشت: روابط دوستانه با كشورهای همسایه اصلی ترین اولویت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
وی تولید ثبات و امنیت در افغانستان و انهدام كامل گروههای تروریستی حاضر در این كشور را هدف مشترك تهران و كابل اعلام نمود و خاطر نشان ساخت: تروریسم تكفیری كه متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی كشورهای منطقه هم قرار دارد تهدیدی عمیق برای ملت ها و كشورهای اسلامی است و تنها با همكاری و اتخاذ رویكردهای مشترك می توان با آن مقابله نمود.
شمخانی اظهار داشت: مبارزه فرهنگی با ریشه های اعتقادی و تفكرات داعش ساز بایستی همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود و مسئولیت كشورهای اسلامی در این عرصه بیشتر است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی طی سالهای گذشته در افغانستان اظهار داشت: بی گمان به انتها رسیدن این اقدامات دردناك از جانب گروه های افراطی لازمه شكل گیری روند توسعه همه جانبه در افغانستان و بهبود وضعیت معیشتی مردم رنج كشیده این كشور می باشد.
علی شمخانی با اشاره به افزایش ناامنی و بی ثباتی ناشی از حضور آمریكا در این كشور، لزوم تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افغانستان برای ایفای نقش فعال در ایجادصلح و امنیت را در این كشور مورد تاكید قرار داد و اضافه كرد: تجربه كشورهای عراق و سوریه نشان داده است كه آمریكا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و تولید بی ثباتی و ناامنی در این كشورها بوده و برخی كشورهای مرتجع عربی هم از این روند پشتیبانی مالی و تجهیزاتی كرده اند. وی تصریح كرد: مستندات متعددی وجود دارد كه نشان داده است آمریكا و هم پیمانان این كشور در مقاطع زمانی مختلف، بی شرمانه به نیروهای نظامی و امنیتی عراق و سوریه با هدف نجات تروریست ها حمله كرده اند.
وزیر دفاع افغانستان هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینكه ایران كشور دوست و خانه دوم ماست، تصریح كرد: در طول تاریخ دولت جمهوری اسلامی افغانستان با جمهوری اسلامی ایران روابط تاریخی، طولانی و پایداری داشته است و همواره در سخت ترین شرایط بدون هیچ توقعی در كنار مردم ما بوده است.
وی تصریح كرد: تحت هیچ شرایطی اجازه بروز تهدید ضد ایران از خاك افغانستان توسط بیگانگان را نخواهیم داد.
وی اضافه كرد: مشتركات زبانی، فرهنگی و دینی دو كشور بستر اصلی توسعه مناسبات همه جانبه بر پایه تامین منافع مشترك است. وی تصریح كرد: مردم افغانستان همیشه تابع احسان و نیكی ملت بزرگ ایران بوده و هستند و هیچگاه آن را فراموش نخواهند كرد.



1397/02/23
15:17:07
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: آمریكا , ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز