با اشاره به خروج آمریكا از برجام

هایكو ماس: آماده گفت وگو، مذاكره و جنگ بر سر منافع مان هستیم

هایكو ماس: آماده گفت وگو، مذاكره و جنگ بر سر منافع مان هستیم سنج نیوز: وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران، روابط فرا آتلانتیك میان برلین و واشنگتن را مسموم كرده است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، هایكو ماس وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگو با نشریه اشپیگل، با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اظهار داشت: آمریكا برای جدی گرفتن اظهارات هم پیمانانش تمایل بسیار كمی از خود نشان داد. این اقدام روابط فرا آتلانتیك میان برلین و واشنگتن را مسموم كرده است.

ماس ادامه داد: تصمیم رییس جمهور ترامپ برای كنار گذاشتن توافق هسته ای با ایران صدمه بسیار جدی به روابط میان آلمان و آمریكا در بلند مدت وارد كرده است.

وی همینطور با اشاره به اینكه آلمان پیش از اعلام سه شنبه شب از این تغییر آگاه بوده است، اظهار داشت: تغییری كه آمریكا در پیش گرفته تابحال به روابط فرا آتلانتیك صدمه زده است.

وزیر امور خارجه آلمان اضافه كرد: برلین زمانی كه پای منافعش در بین باشد سیاستی سخت تر را در قبال آمریكا اتخاذ خواهد نمود. ما آماده گفت وگو، مذاكره و جنگ بر سر منافع مان در صورت نیاز هستیم و این متوجه تمام سطوح و نه فقط كاخ سفید است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا سه شنبه گذشته اعلام نمود كه این كشور از توافق هسته ای با ایران خارج می گردد و اظهار داشت: بالاترین سطح تحریم ها را ضد ایران اعمال خواهد نمود.

پس از اعلام این تصمیم ترامپ، وزیران امور خارجه چین و روسیه اعلام نمودند كه در توافق هسته ای می مانند و نسبت به این اقدام آمریكا ابراز تاسف كردند.

همچنین رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم رییس جمهور آمریكا برای كنار گذاشتن توافق هسته ای، بر ادامه تعهد كشورشان به برجام تاكید نمودند.




1397/02/22
19:02:09
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز