توافق آلمان و روسیه بر سر حفظ برجام و حل سیاسی بحران سوریه

توافق آلمان و روسیه بر سر حفظ برجام و حل سیاسی بحران سوریه سنج نیوز: لاوروف و همتای آلمانی اش در كنفرانس مطبوعاتی مشتركی بعد از دیدارشان در مسكو خواهان حفظ توافق هسته ای و پایبندی ایران به توافقنامه شدند. آنها بر راهكار سیاسی برای حل بحران سوریه توافق كردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبكه خبری اسكای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه موقت روسیه در كنفرانس مطبوعاتی مشتركی با هایكو ماس، همتای آلمانی اش در مسكو تصریح كرد: در دیدار با ماس درباره برخی طرح ها و فعالیت های سیاسی و امنیتی مشترك، فعالیت های ناتو، روابط روسیه با اتحادیه اروپا، بحران سوریه و خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران گفت وگو كردیم.
وزیر خارجه موقت روسیه بار دیگر حملات اخیر آمریكا، انگلیس و فرانسه به سوریه را غیرقانونی دانست و آنها را محكوم نمود.
لاوروف تصریح كرد: از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت برای حل بحران سوریه حمایت می نماییم و تمام تلاش خویش را برای ازسرگیری مذاكرات ژنو مطابق با قعطنامه های شورای امنیت در این زمینه و كنفرانس سوچی انجام می دهیم.
لاوروف درادامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به بالا گرفتن تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی، مساله خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران را مساله ای بسیار با اهمیت برای منطقه دانست.
رئیس كنونی دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اقدام واشنگتن در خروج از توافق هسته ای با ایران را به منزله نقض قطعنامه های شورای امنیت در این زمینه دانست.
لاوروف در ادامه خواهان حفظ توافق هسته ای و پایبندی ایران به تعهداتش در این توافقنامه جهت ممانعت از گسترش سلاح های هسته ای شد.
ماس هم در این كنفرانس مطبوعاتی تشدید تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی را محكوم نمود.
وزیر خارجه آلمان هم مانند همتای روس خود خواهان حفظ توافق هسته ای شد و اظهار داشت: اینكه ایران به تمامی تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بماند، اهمیت بسیاری دارد.
ماس تاكید كرد، ایران باید به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای پایبند بماند و از مسكو هم خواست تهران را برای این مهم تحت فشار بگذارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه درباره بحران سوریه هم اظهار داشت: شورای امنیت تنها به مسایل مربوط به بحران سوریه محدود شده است. این شورا باید مسؤولیت خود در برقراری امنیت و ثبات در جهان را بپذیرد بخصوص زمانی كه مساله استفاده از سلاح های شیمیایی و ممنوعه مطرح است.
وی تصریح كرد: باید در سوریه بر تروریسم پیروز شویم و به یك راه حل سیاسی عادلانه دست یابیم.
ماس در ادامه تصریح كرد: در دیدار با لاوروف ضمن گفت وگو درباره برخی مسایل مشترك و هم موارد اختلاف، درباره اهمیت عدم بالا گرفتن تنش ها در اروپا به توافق رسیدیم.
وزیر خارجه آلمان تصریح كرد: امكان حل بحران سوریه بدون روسیه وجود ندارد و برلین حجم مسؤولیت روابط با روسیه را درك كرده است.
وی اضافه كرد: مقدمات مذاكره بین مسكو و برلین در اختلاف نظرها و تناقضات نهفته است. باید دو طرف به دلایل یكدیگر و تلاش شان برای حل مشكلات خطرناك جهان گوش دهند.




1397/02/20
21:06:10
5.0 / 5
4869
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز