سخنگوی كاخ سفید:

برجام بر مبنای اطلاعات نادرست بنا شده است

برجام بر مبنای اطلاعات نادرست بنا شده است سنج نیوز: سخنگوی كاخ سفید در ادامه فرافكنی مقامات آمریكایی ضد برجام ادعا كرد: توافق هسته ای ایران بر مبنای اطلاعات نادرست بنا شده است و ما با این مورد مشكل داریم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا، سارا سندرز، سخنگوی كاخ سفید به دنبال اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضد كشورمان ادعا كرد: توافق هسته ای ایران بر مبنای دروغ بنا نهاده شده است.
وی ضمن نادیده گرفتن نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ایران اضافه كرد: توانایی های هسته ای ایران بسیار پیشرفته تر از آن بود كه نشان دادند. این توافق بر مبنای اطلاعات نادرست بنا نهاده شده است و ما با این مورد مشكل اساسی داریم.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اظهارات نخ نما و دروغین نتانیاهو واكنش های منفی بین المللی را به دنبال داشته است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای در این باره اعلام نمود: آژانس هیچ نشانه معتبری دال بر فعالیت های در رابطه با توسعه یك چاشنی انفجاری هسته ای بعد از سال ۲۰۰۹ در ایران پیدا نكرده است. با عنایت به این گزارش مدیركل آژانس، شورای حكام هم اعلام نمود كه بررسی این مساله به آخر رسیده است.
همینطور همچنین ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه در یك گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو موضع روسیه در قبال برجام را در خصوص اینكه این توافق دارای اهمیت زیادی برای ثبات و امنیت بین المللی است مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت كه توافق باید از جانب تمام امضاكنندگان اجرا شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان هم در واكنش به این ادعاها در توییتر خود نوشت: ترامپ برای فسخ برجام متوسل به اتهامات كهنه ای شده كه آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر به آنها رسیدگی كرده است.
وی اضافه كرد: چوپان دروغگو زمان این افشاگری ادعایی را برای چند روز پیش از ۱۲ می هماهنگ كرده بود.



1397/02/12
14:36:26
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز