دهقانی در گفت وگو با ایسنا:

ترامپ كاسب كارانه به دنبال فروش هرچه بیشتر اسلحه به كشورهای منطقه است

ترامپ كاسب كارانه به دنبال فروش هرچه بیشتر اسلحه به كشورهای منطقه است سنج نیوز: نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر ضرورت تنویر افكار عمومی نسبت به اقدامات آمریكا در فروش روزافزون اسلحه به برخی كشورهای منطقه با تولید جو ایران هراسی در عین حال اظهار داشت: عملكرد دستگاه دیپلماسی در این رابطه خوب بوده به صورتی كه شخص وزیر بارها به سران برخی كشورهای عربی تذكرات خیرخواهانه ای داده است اما انگار گوش آنها بدهكار نیست.


كمال دهقانی در گفت وگو با ایسنا، در واكنش به اقدامات اخیر مقامات آمریكایی در فروش اسلحه به كشورهای منطقه با جوسازی ایران هراسی اظهار داشت: ترامپ با به دنبال گرفتن روش كاسب كارانه ای به دنبال فروش هرچه بیشتر اسلحه به كشورهای منطقه است.

وی تامین منافع و امنیت رژیم اشغالگر قدس و منافع مادی برای آمریكا را بعنوان دو هدف آمریكایی ها عنوان و اظهار نمود: آمریكا در شرایطی برای رسیدن به منافعش هر كاری انجام می دهد كه اكنون دیگر دنیا منحصر بر قدرت آمریكا نیست و قطب های بزرگی همچون چین، هند، روسیه، برزیل و جمهوری اسلامی وجود دارد. بطور قطع در این شرایط دیگر آمریكا نمی تواند هژمونی و برتری خود در جهان را با زور و قدرت ثابت كند.

دهقانی ادامه داد: اكنون افكار عمومی جهان با ارزیابی سیاست های آمریكا، بیدار شده است. نمونه آن برخورد اخیر روسیه، چین و برخی كشورهای اروپایی با آمریكا است. در این بین مهم آن است كه كشورهای منطقه به خصوص كشورهای اسلامی برخوردی عاقلانه تر داشته باشند و به افكار عمومی توجه نمایند.

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: حكام برخی كشورهای منطقه به علت وابستگی به آمریكا هر گونه ضعف و خواری را می پذیرند؛ حتی وقتی آمریكا آنها را گاوهای شیرده خطاب می كند. این كشورها به خصوص عربستان و امارات در داخل كشورشان دارای مشكلات بسیاری هستند و به خاطر وابستگی به آمریكا تن به ذلت می دهند.

وی تمامی اقدامات آمریكا را با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: عربستان با پشتوانه آمریكا ظلم آشكار در بحرین كرد و جنگی را ضد مردم یمن راه انداخت. این اقدامات از برنامه های آمریكا است كه به حكام عرب ابلاغ می گردد و آنها به علت وابستگی تن به این برنامه ها می دهند.

دهقانی خاطرنشان كرد: همه سرمایه های مادی پادشاهان عرب در آمریكا و اروپا است. آنها چاره ای ندارند جز آنكه عروسك خیمه شب بازی آمریكا شوند. به صورتی كه با هر بار سفر مقامات آمریكایی به عربستان و برخی كشورهای عربی شاهد اصلاحاتی هستیم كه آدم را یاد اوایل دهه 50 و زمان شاه می اندازد كه با سفر مقامات آمریكایی به ایران در ظاهر اصلاحاتی انجام می داد ولی در باطن تغییری رخ نمی داد. اكنون این شرایط در بعضی كشورهای عربی به خصوص عربستان و امارات وجود دارد.

وی اضافه كرد: در این بین شاهد افزایش شكاف بین حكام و افكار عمومی در این كشورها هستیم كه باید در آینده منتظر عكس العملهایی در این كشورها باشیم. آنهم در شرایطی كه آمریكا تنها به دنبال منافع خود و رژیم اشغالگر قدس است. بهتر است حكام برخی كشورهای عربی و اسلامی به صدای مردمانشان گوش دهند و ببینند كه روز به روز محور مقاومت منسجم تر شده و مقابل سیاست های سازش كارانه می ایستد.

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره واكنش دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات اخیر آمریكا در فروش اسلحه با تولید ایران هراسی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ایران در این باره عملكرد خوبی داشته و حتی خیرخواهانه تذكراتی را به كشورهای عربی داده است. بهتر است كشورهای عربی با كنار گذاشتن اختلافات به جای دخالت در كشورها و بمباران یمن و بحرین اختلافات داخلی خودشان را از بین ببرند و بدانند آمریكا تنها به دنبال تامین منافع خود و رژیم صهیونیستی است. البته كه به نظر می رسد گوش آنها بدهكار نیست.




1397/01/18
14:39:46
5.0 / 5
4605
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ترامپ , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز