كوبا جنایت اخیر صهیونیست ها ضد مردم فلسطین را محكوم نمود

كوبا جنایت اخیر صهیونیست ها ضد مردم فلسطین را محكوم نمود سنج نیوز: وزارت امور خارجه كوبا طی بیانیه ای اقدام وحشیانه اسرائیل كه سبب شهادت 18 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1400 تن در مرز غزه با سرزمین های اشغالی شد را نقض قوانین سازمان ملل و حقوق بشر دانست و آن را محكوم نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیلیو لوزادا گارسیا، مدیر امور بین الملل وزارت امور خارجه كوبا در این باره اظهار داشت: كوبا تجاوز جدید ارتش اسرائیل ضد مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محكوم می كند.
در این بیانیه كه توسط وزارت امور خارجه كوبا انتشار یافته است، به سركوب فلسطینی های شركت كننده در تظاهراتی صلح آمیز به نام " راهپیمایی بزرگ بازگشت " در روز جمعه اشاره دارد، یكی از بزرگترین تظاهرات های صلح آمیز در چند سال قبل كه در مرز نوار غزه شكل گرفت و با واكنش شدید نظامیان صهیونیست مواجه گردید.

وزارت خارجه كوبا تاكید كرد، این اقدام وحشیانه كه سبب شهادت 18 تن و زخمی شدن بیش از 1400 انسان شد، نقض كامل قوانین سازمان ملل و قوانین بین المللی حقوق بشر است.
لوزادا همینطور بیان كرد: این اقدام، سبب تشدید تنش های موجود در منطقه می شود، و تلاش ها برای از سرگیری مذاكرات صلح بین فلسطین و اسرائیل را كمرنگ می كند.
اگرچه این رویداد در چندین مورد در سطح بین المللی محكوم شده است، كوبا از جامعه جهانی می خواهد كه یك بار برای همیشه به جد خواهان آخر تجاوزات اسرائیل ضد مردم فلسطین شود و به سایست های سلطه جویانه و استعمارگری آن آخر دهد.
مدیر امور بین الملل وزارت امور خارجه كوبا همینطور بر حمایت و همبستگی كوبا با دولت و مردم فلسطین تصریح كرد و اظهار داشت: كوبا از یك راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای مشكلات میان اسرائیل و فلسطین برپایه راه حل دو كشور كه اجازه می دهد، فلسطینی ها از حق تعیین سرنوشت و داشتن یك كشور مستقل به پایتختی قدس در مرزهای تعیین شده پیش از 1967 برخوردار شوند، حمایت خواهد نمود.



1397/01/15
16:26:34
5.0 / 5
4946
تگهای خبر: وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز