دفاع ولیعهد عربستان از سیاست هایش برای مقابله با ایران

دفاع ولیعهد عربستان از سیاست هایش برای مقابله با ایران سنج نیوز: ولیعهد عربستان با دفاع از اقدامات خود برای اعمال اصلاحات در سیاست های داخلی و خارجی كشورش تصریح كرد كه این اقدامات برای مقابله با دشمنان ریاض، همچون ایران ضروری می باشد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمدبن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه تفصیلی با روزنامه واشنگتن پست اظهار داشت كه اقدامات اخیرش برای اصلاح كشور یك امر ضروری برای مدرن شدن زندگی سیاسی و فرهنگی عربستان به شمار می آید.

بن سلمان در ادامه اظهار داشت كه نه تنها جوانان عربستانی، بلكه خیلی از اعضای خانواده سلطنتی سعودی هم از سیاست های وی حمایت می كنند و او نمی پذیرد كه انتقاداتی نسبت به اقداماتش وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه برخی اقدامات اخیرش را پرخطر توصیف می كنند، اظهار داشت كه این تغییرات برای حمایت مالی از تحولات عربستان و مقابله با دشمنان آن همچون ایران ضروری می باشد.

ولیعهد عربستان در بخش دیگری از این گفت وگو از وجود طرح هایی برای تقویت ارتش كشورش اطلاع داد و خاطرنشان كرد كه در این میان، طرح هایی هم برای تجهیز قبایل یمنی در برابر حوثی ها و حامیان ایرانی آنها وجود دارد.

محمدبن سلمان همینطور با اشاره به ماجرای استعفای نخست وزیر لبنان در ماه نوامبر اظهار داشت كه وی ناعادلانه به علت استعفای سعد حریری هدف انتقاد قرار گرفت و الان وی در مقایسه با حزب الله در موضع بهتری در لبنان قرار دارد.

سعدالحریری نخست وزیر لبنان در نوامبر 2017 در صورتی كه در عربستان به سر می برد، در اقدامی غیرمنتظره و غیرعادی در یك مصاحبه تلویزیونی استعفای خویش را اعلام نمود. این اقدام او واكنش های بسیاری را برانگیخت و برخی به صورت قوی تاكید داشتند كه حریری در نتیجه فشارهای سعودی ها دست به این كار زده است.




1396/12/09
14:23:42
5.0 / 5
4532
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز