واكنش وزارت خارجه آمریكا به سفر ولایتی به عراق

واكنش وزارت خارجه آمریكا به سفر ولایتی به عراق سنج نیوز: سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا در واكنش به دیدارهای علی اكبر ولایتی با مقامات عراقی ادعا نمود كه آمریكا به دعوت بغداد در عراق حضور دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا به سفر علی اكبر ولایتی، مشاور بین الملل مقام معظم رهبری به عراق و دیدارهایش با مقامات مختلف این كشور واكنش نشان داد. ولایتی در جریان این سفر حضور نظامی آمریكا در عراق را محكوم نمود.
بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریكا، نائورت در این باره اظهار داشت: بله من در جریان این اظهارات قرار گرفته ام. طبیعی است كه ایران و عراق با یكدیگز مذاكره داشته باشند، چراكه آنها همسایه هستند. همینطور این بسیار طبیعی است كه كشورهای مختلف بخواهند گفت وگوهایی با هم داشته باشند.
وی ادامه داد: مسئله روابط خارجی چیزی است كه به خود عراق بازمی گردد. ما در روابط خود با دولت عراق بعنوان یك شریك استراتژیك در منطقه كاملا راحت و مطمئن هستیم. ما به دعوت دولت عراق در این كشور حضور داریم.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا ادعا نمود كه كشورش برای مقابله با داعش در عراق است و به استقلال عراق اهمیت می دهد.
نائورت خاطرنشان كرد: آمریكا به دولت عراق اعتماد دارد و بسیار تردید داریم كه در برابر ایران سر فرود بیاورد. ازاین رو ما كاملا با آنها (عراق) راحت هستیم. این یك مبحث كاملا داخلی برای آنها است كه بخواهند با دیگر كشورها گفت وگو داشته باشند.
وی همینطور اظهار داشت كه جان سولیوان، معاون وزیر امورخارجه در سفر هفته گذشته اش به رم با مقامات ایتالیایی درباره اولویت های مشترك دو كشور ازجمله ایران، اوكراین، لیبی و مسائل دوجانبه رایزنی كرده است.



1396/12/02
13:25:43
5.0 / 5
4595
تگهای خبر: آمریكا , ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز