معاون امور بین الملل وزیر دادگستری مطرح كرد

این داروها را به عراق نبرید

این داروها را به عراق نبرید به گزارش سنج نیوز، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اظهار داشت: از زائرین اربعین تقاضا می شود به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و به تذکرات مأموران ایرانی توجه جدی داشته باشند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ضمن اشاره به فرارسیدن ایام اربعین و عزیمت زائرین به عراق، سفارش های زیر را مطرح کرده است:

ـ شایسته است زوار محترم پیش از تشرف نسبت به دستورالعمل ها و قوانین کشور عراق دقت کافی به عمل آورند. زائرین گرامی از به همراه داشتن قرص های «استامینوفن کدئین دار»، «دیازپام»، «فلورازپام»، «ترامادول»، «متادون»، «بوپرنورفین(b2)» و همینطور داروهای در ارتباط با بیماری صرع و سرطان که به شکلی دارای ترکیبات مخدر است و هرگونه داروی گیاهی شبهه ناک اجتناب کنند.

ـ در صورت کشف این داروها، ضمن ممانعت از ادامه سفر، برای زائر پرونده قضایی تشکیل می شود و این مساله جدا از مشکلات شخصی برای فرد و خانواده او، هزینه های سیاسی هم به کشور تحمیل خواهد نمود. زائرانی که به هر علت احتیاج به استفاده از دارو دارند برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، نسخه انگلیسی یا عربی داروهای خویش را به همراه داشته باشند.

ـ با عنایت به تجارب دستگیری ایرانی ها در خارج از کشور به علت همراه داشتن داروهای ممنوعه که گاه منجر به محکومیت های ناعادلانه برای آنها شده است، تاکید می شود از قبول امانات اشخاص ناشناس اجتناب کنند و در تمامی مراحل سفر از گذرنامه و مدارک شناسایی خود مراقبت کنند.

ـ در صورت کشف مواد مخدر و روان گردان از هر زائر، به باعث ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، فرد متخلف در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد شد.

ـ از زائرین اربعین تقاضا می شود به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و به تذکرات مأموران ایرانی توجه جدی داشته باشند.





منبع:

1402/06/05
12:57:34
5.0 / 5
306
تگهای خبر: ایران , روابط , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز