وزیر كشور:

ثبت نام اولیه انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد شروع می شود

ثبت نام اولیه انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد شروع می شود سنج نیوز: وزیر کشور آگاهی داد که ثبت نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 16 مرداد شروع می شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی امشب در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: اگر کسی ثبت نام اولیه را انجام ندهد، فرصت داوطلبی خودرا از دست می دهد.
ایشان سپس درباره ی دلیل حذف ماده مربوط به انتخابات تناسبی در تهران، اشاره کرد: انتخابات تناسبی مخالفان و موافقان خودرا داشت. موافقان معتقدند که انتخابات تناسبی سبب افزایش مشارکت می شود، چون هر گروه سیاسی درصدی نماینده داخل مجلس خواهد داشت. مخالفان هم اعتقاد دیگری داشتند و به هر حال این ماده برای انتخابات امسال حذف شد.
وزیر کشور با اشاره به اهمیت دقت، سلامت، امنیت، سرعت و صحت انتخابات اظهار داشت: قانون جدید انتخابات تلاش می کند که همین مفاهیم را تقویت کند. پیش ثبت نام یک فرصت طلایی جهت بررسی صلاحیت ها به وجود می آورد. شفافیت مالی و تبلیغات نیز از موارد مهم دیگری است که در قانون جدید دیده شده است.
وی ادامه داد: در پیش ثبت نام مدارکی همچون مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای آقایان و دو تابعیتی نبودن باید ارائه شود.
وحیدی با اعلان اینکه شیوه نامه تبلیغات انتخابات هم به زودی ابلاغ می شود اشاره کرد: برای نظارت بر تبلیغات نیز کارگروهی تشکیل شده که بررسی این کار را بر عهده خواهند داشت.



1402/05/02
07:54:30
5.0 / 5
259
تگهای خبر: تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز