دبیركل شورای همكاری خلیج فارس:

روابط تاریخی با تهران داریم

روابط تاریخی با تهران داریم به گزارش سنج نیوز، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد که ما روابط تاریخی با ایران داریم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از الخلیج آنلاین، جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی تصریح کرد که ما روابط متوازن و متعادلی با تمام دوستانمان در کشورهای مختلف جهان داریم.
وی اظهار داشت: ما روابط تاریخی با ایران داریم و همواره دست صلح به سمت این کشور دراز می کردیم.
البدیوی درمورد توافق ایران با کشورهای عربی همچون عربستان تصریح کرد که امیدواریم اظهارات تهران در این خصوص عملی شود.
بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در اظهاراتی اظهار داشت که ایران همسایه ما است و با آن همزیستی داریم و برای ایجاد ثبات می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
او گفت که توافق تهران و ریاض نتایج مثبتی برای منطقه به همراه خواهد داشت.
حدود یک ماه پیش و در آستانه برگزاری مراسم حج، سفارت ایران در عربستان و کنسولگری کشورمان در جده به صورت رسمی بازگشایی شد.
همینطور در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان پس از ۱۷ سال به تهران سفر کرد و در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود اعلام نمود: بزودی سفارت ما در تهران بازگشایی می شود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم به تازگی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقدمات بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد فراهم گشته است، اظهار داشت: بر مبنای گفته مقامات عربستان سعودی ان شاءالله بزودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.



1402/04/19
18:21:21
5.0 / 5
399
تگهای خبر: آنلاین , ایران , روابط , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز