مشاور فرمانده سپاه:

کسانی که سپاه و نیروهای ارزشی را زیر سؤال می برند، پیرو منافقان هستند

کسانی که سپاه و نیروهای ارزشی را زیر سؤال می برند، پیرو منافقان هستند به گزارش سنج نیوز، فارس نوشت: سردار قربانی اظهار داشت: امروز افرادی که جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و نیروهای ارزشی را زیر سوال می برند جا پای منافقان گذاشته اند.


سردار مرتضی قربانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۱ خرداد سالروز تشییع ۳۶ شهید عملیات بیت المقدس و روز حماسه و ایثار مردم زواره در حسینیه گلزار شهدای این شهر عنوان کرد: اگر تلاش و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نبود امروز شاهد پیشرفت کشور نبودیم، نباید خدمات این عزیزان توسط افراد منافق گونه زیرسوال برود. وی ادامه داد: امروز افرادی که جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و نیروهای ارزشی را زیر سوال می برند جا پای منافقان گذاشته اند.
قربانی تصریح کرد: دشمن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی توطئه خویش را برای شکست انقلاب شروع کرد و اجرای کودتا ضد ملت، اولین برنامه اش بود که با یاری خدا و هوشیاری نیروهای انقلابی باشکست مواجه گردید. مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: منافقان هم دراین میان همکاری می کردند و در جبهه ها فعالیت داشتند در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، یک گروه منافق تلاش داشتند در میان رزمندگان اختلاف بوجود آورده و این عملیات را کوچک بشمارند که برخی از آنها دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از همه طرف بر ضد این انقلاب می تازند اما این دشمنان شکست خورده اند و شکست خواهند خورد. قربانی عنوان کرد: در سال ۱۳۵۹ سران کشورهای مختلف به جز سوریه و کره شمالی در اردن دور هم جمع شدند و نقشه جنگ را طراحی و در ۳۱ شهریور صدام به ایران حمله کرد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در ۳۱ شهریور ۵۹، صدام جنگ را ضد انقلاب اسلامی شروع کرد و ۱۶ لشکر زرهی و ۳۵ تیپ پیاده را برای نقاط مختلف کشور همچون خرمشهر، هویزه، اروندرود و غیره تدارک دید همینطور صدام ده روز پیش از شروع جنگ، فرماندهان نظامی خویش را در مرز ایران جمع کرد. وی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، رزمندگان ایرانی با کمترین سلاح و تجهیزات در مقابل ارتش پر از تجهیزات رژیم بعث عراق از خاک و وطن خود دفاع می کردند.
قربانی با تشریح حمله دشمن بعثی به خرمشهر و مقاومت مردم و رزمندگان در آزادسازی خرمشهر بیان نمود: در دوران ابتدایی جنگ سه لشکر از استان اصفهان شامل لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی حاج حسین خرازی، لشکر نجف اشرف به فرماندهی حاج احمد کاظمی و لشکر کربلا به فرماندهی مرتضی قربانی تشکیل و از اولین لشکرهای سپاه بودند که افتخار اصفهانی ها می باشند. مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای آزاد سازی خرمشهر این سه لشکر از سه محور به سمت خرمشهر حرکت کردند که در نهایت به فتح خرمشهر منجر گردید.
وی خاطرنشان کرد: در این لشکرها از هر شهرستان استان اصفهان یک گردان حضور داشت که از اردستان و زواره گردان علی بن ابی طالب(ع) به فرماندهی سردار زائری بود که مسئولیت بستن راه ورودی از بصره به خرمشهر را برعهده داشت. قربانی ضمن اشاره به عملیات گردان اردستان و زواره اظهار نمود: اردستان و زواره ۴۶ شهید داد و در مجموع طی ۷۲ ساعت ۴۰۰ شهید در این محور تقدیم شد ولی اجازه ندادیم یک نفر عراقی از خرمشهر فرار کند و یا یک تانک به خرمشهر وارد شود.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان نمود: صدام خرمشهر را به دژی نفوذ ناپذیر تبدیل نموده بود که فرماندهان نظامی اسرائیل آمریکا، فرانسه و انگلیس خبیث از آن دیدن کرده و آنرا غیر قابل نفوذ و تسخیر ناپذیر اعلام نمودند ولی در نهایت با یاری خدا و از جان گذشتگی نیروهای اصفهان و تیپ لشکر زرهی اهواز و تیپ هوابرد ارتش این شهر آزاد شد و در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار نفر از عراقی ها اسیر شدند که نیروهای گردان علی بن ابی طالب(ع) اردستان و زواره هم نقش مهمی در آزادسازی داشتند که باید قدردان شهدا و خانواده های آنها باشیم.
در عملیات بیت المقدس شهر زواره ۳۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. مراسم خاکسپاری باشکوه پیکر مطهر این ۳۶ شهید در روز ۱۱ خرداد ۱۳۶۱ در شهر زواره برگزار گردید. این روز برای همیشه در تاریخ زواره ثبت و به نام روز حماسه و ایثار و شهادت مردم زواره نام گذاری و ماندگار شد.


بیشتر بخوانید:
فرمانده کل سپاه: در همه نبردها استخوان های دشمن را «خرد» کرده ایم / «هیچ قدرتی» یارای ایستادگی مقابل ما را ندارد هشدار معاون عملیات کل سپاه به غربی ها / با مهره سوخته منافقین، مجدداً بازی نکنید / کاری نکنید، «چکمه های دهه شصتمان» را باردیگر پای مان نماییم




۲۱۲۱۷

1402/03/12
13:53:07
5.0 / 5
278
تگهای خبر: آمریكا , ایران , بازی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز