لباس ویژه سلطان عمان در مهمانی رئیسی

لباس ویژه سلطان عمان در مهمانی رئیسی به گزارش سنج نیوز، عصرایران نوشت:  سلطان همین طور بر خلاف مراسم استقبال عصر یکشنبه که عمامه سفید رنگ به سر داشت؛ در ضیافت، عمامه بنفش و قرمز رنگ داشت. این رنگ عمامه، مخصوص اعضای خانواده پادشاهی / حاکم ( خانواده آل بو سعید) است.


سلطان هیثم پادشاه عمان که در مسافرت رسمی در تهران به سر می برد یکشنبه شب در ضیافت شام به میزبانی سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری حاضر شد. این مراسم شام در محل کاخ سعدآباد در شمال تهران اجرا شد. در حاشیه ضیافت، نمایشگاهی از فرش و صنایع دستی ایران برپا شد که هیثم و رئیسی از آن بازدید داشتند. سلطان هیثم و اعضای هیات همراه در این مراسم ضیافت، لباس ویژه یعنی ردای مشکی رنگ با گلدوزی طلایی در جلو و سرآستین به تن داشتند. سلطان و اعضای هیات همراه در مراسم استقبال عصر یکشنبه، عبای طوسی رنگ به تن داشتند. نظامیان همراه سلطان هم لباس خودرا عوض کرده بودند و بجای یونیفورم قهوه ای، کت سفید و شلوار مشکی رنگ به تن داشتند. سلطان همین طور بر خلاف مراسم استقبال عصر یکشنبه که عمامه سفید رنگ به سر داشت؛ در ضیافت، عمامه بنفش و قرمز رنگ داشت. این رنگ عمامه، مخصوص اعضای خانواده پادشاهی / حاکم ( خانواده آل بو سعید) است. عکس و خبر این ضیافت در خبرگزاری عمان (العمانیه) منتشر گردید اما سایت ریاست جمهوری یا خبرگزاری ایرنا اشاره ای به این مراسم نداشتند و تنها سایت ریاست جمهوری، چند عکس از این ضیافت را بدون توضیح منتشر نمود. سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیثم بن طارق سلطان عمان در ضیافت شام در کاخ سعدآباد. رئیسی به افتخار سلطان ضیافت شام را برگزار کرد.
بازدید رئیسی و سلطان هیثم از نمایشگاه فرش دستبافت و صنایع دستی در کاخ سعدآباد در حاشیه ضیافت شام

سلطان هیثم و هیات همراه در مراسم استقبال و مذاکرات رسمی (عصر یکشنبه) در کاخ سعدآباد



بیشتر بخوانید:
خاطرات سفر ناطق نوری به عمان همیشه میانجی / شاه ناجی سلطان قابوس را سرنگون کردیم اما به دو دلیل روابط حوب با جمهوری اسلامی را ادامه دادند


منبع:

1402/03/08
12:26:08
5.0 / 5
306
تگهای خبر: ایران , روابط , ریاست جمهوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز