در دیدار وزیر امنیت عمومی ویتنام

مخبر: استفاده از واحدهای پول ملی به تسهیل تجارت با ویتنام کمک می کند

مخبر: استفاده از واحدهای پول ملی به تسهیل تجارت با ویتنام کمک می کند به گزارش سنج نیوز، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: توسعه همکاریهای بانکی و استفاده از پول ملی ایران و ویتنام در مراودات تجاری می تواند به تسهیل همکاریهای اقتصادی منجر شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد مخبر در دیدار «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام، با قدردانی از مواضع و حمایت های این کشور از ایران در مجامع بین المللی، به سالگرد روابط ۵۰ ساله دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد سفر وزیر امنیت عمومی ویتنام به ایران، نتایج ملموس و مفیدی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به زمینه های مختلف همکاری میان ایران و ویتنام، اظهار نمود: تهران و هانوی می توانند با ارتقاء سطح همکاریهای مشترک، با جبران کاهش مبادلات تجاری ناشی از شیوع ویروس کرونا، جهش مناسبی در مناسبات اقتصادی و حجم مبادلات تجاری خود ایجاد کنند.
وی بر اهمیت توسعه همکاریهای بانکی را عامل مهمی در تقویت مناسبات تجاری میان دو کشور دانست و اضافه کرد: توسعه همکاریهای بانکی و استفاده از پول ملی دو کشور در مراودات تجاری می تواند زمینه تسهیل همکاریهای اقتصادی مشترک را فراهم آورد.
مخبر با تکیه بر این که باید بسترهای لازم برای فعال شدن بخش خصوصی دو کشور مهیا شود، اظهار نمود: تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور از لزوم ها و پیش نیازهای مهم برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی مشترک است.
وزیر امنیت عمومی ویتنام هم در این دیدار با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط دو کشور، اظهار داشت: ایران و ویتنام در این سال ها روابط و همکاریهای خوبی داشته اند و هانوی به دنبال تعمیق و گسترش روابط با تهران است.
تو لام با قدردانی از مواضع و نقش سازنده ایران در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه و منطقه، از حمایت های جمهوری اسلامی برای عضویت غیردائم ویتنام در شورای امنیت سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر هم تشکر کرد.
وی با تکیه بر استمرار و تقویت روز افزون روابط دو کشور در تمامی زمینه ها و پشتیبانی از یکدیگر در محافل بین المللی، خاطرنشان کرد: ویتنام در موضوعات مرتبط از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و به دنبال ارتقاء سطح همکاریهای اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران است.
وزیر امنیت عمومی ویتنام همینطور ضمن اشاره به دیدارهایش در تهران ابراز امیدواری کرد توافقات انجام شده در این سفر با نتایج و دستاوردهای خوبی برای دو کشور همراه باشد.




منبع:

1402/03/01
13:44:24
5.0 / 5
366
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز