در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

امیرعبداللهیان: هیچ سندی درباره ی کمک نظامی ایران به روسیه مقابل اوکراین وجود ندارد

امیرعبداللهیان: هیچ سندی درباره ی کمک نظامی ایران به روسیه مقابل اوکراین وجود ندارد سنج نیوز: عصر روز سه شنبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سابا کروسی، رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات و گفتگو کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار کروسی از میزبانی بیش از ۵ میلیون آواره افغان باوجود چالش های پیش روی ایران بواسطه تحریم ها تقدیر کرد. رییس مجمع عمومی با اشاره به برجام، اظهار امیدواری کرد رایزنی ها و تماسهای جاری میان طرف های برجام، هر چه زودتر منجر به احیای این توافق شود. رییس مجمع عمومی احیای برجام را به سود صلح و امنیت جهانی دانست.
وزیر امور خارجه کشورمان به رایزنی های انجام شده در رابطه با توافق در قالب برجام اشاره نمود و گفت تیمی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران حضور داشت و مقرر است آقای گروسی، مدیر کل آژانس نیز به زودی به ایران سفر نماید.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اوکراین، بر موضع اصولی کشورمان در خصوص احترام به استقلال و تمامیت سرزمینی کشورها اصرار کرد و واهی بودن اتهامات در خصوص کمک نظامی ایران به روسیه مقابل اوکراین را مورد تاکید قرار داد و گفت هیچ مستندی دراین زمینه وجود ندارد.
رییس مجمع عمومی سازمان ملل در این دیدار، عفو عمومی از طرف مقام معظم رهبری ایران را ستود و گفت این اقدام جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر و ستایش است.
رییس مجمع عمومی سازمان ملل از حضور سطح بالای ایران در شورای حقوق بشر و تشریح مواضع ایران در این شورا، تقدیر کرد.
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار اصرار کرد که احترام به حقوق بشر ریشه در اعتقادات و فرهنگ ما دارد و ایران به تعامل خود با مکانیسم حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر ادامه خواهد داد، در این دیدار درباب بحران های پیش روی جامعه جهانی شامل جنگ، بحران غذایی، بحران انرژی، بحران آب و وضعیت های بشردوستانه در جهان نیز تبادل نظر شد.
رییس مجمع عمومی با اشاره به پیشرفت های زیاد ایران در زمینه مدیریت آب، از ایران درخواست نمود در نشست ماه مارس سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ در مورد آب، مشارکت فعالی داشته باشد. امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از این دعوت گفت، ایران تلاش خواهدنمود در این جلسه، حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشد.




منبع:

1401/12/10
07:49:44
5.0 / 5
382
تگهای خبر: ایران , برجام , تحریم , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز