فرمانده نیروی دریایی سپاه:

آمریکایی ها می گویند، قایق های تندرو ایران ما را مسخره می کنند

آمریکایی ها می گویند، قایق های تندرو ایران ما را مسخره می کنند به گزارش سنج نیوز، فارس نوشت: دریادار تنگسیری اظهار داشت: آمریکایی ها ناوهای هواپیمابر خودرا از منطقه خارج کردند و چند فروند ناوچه کوچک بدون موشک در خلیج فارس حضور دارد. چونکه آنها اعتراف کردند راهبرد ایجاد ترس از ناوهای هواپیمابر با شکست روبه رو شده است.



دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران امشب (پنجشنبه ۴ اسفندماه) در گفت وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما اظهار داشت: خلیج فارس خانه ماست و متعلق به ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است. حالا در خلیج فارس تردد عادی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: همانطور که مستحضر هستید مسیل های ورودی و خروجی در آب های ایران قرار دارند و از میان جزایر ایرانی عبور می کند. بیشترین عمق آب در سمت ایران قرار دارد و روزانه ۸۵ فروند انواع نفتکش ها و سایر کشتی های تجاری از این منطقه عبور می کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خروج ناوهای هواپیمابر از خلیج فارس اشاره کرد: برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا اعلام نمود که ما به این رسیدیم که ورود ناو هواپیمابر و بالگردبر برای این بود که ایرانیها از ما بترسند و فکر می کردند با حجم ناوهایی که وارد منطقه می کنند ما وحشت می نماییم. اما، مایکل کوپر اعلام نموده بود قایق های تندرو ما را مسخره می کنند و یک قایق تندرو مقابل ناو هواپیمابر ما می آید و می گویند مسیر خودرا تغییر بده.
سردار تنگسیری اظهار داشت: آمریکایی ها ناوهای هواپیمابر خودرا از منطقه خارج کردند و چند فروند ناوچه کوچک بدون موشک در خلیج فارس حضور دارد. چونکه آنها اعتراف کردند راهبرد ایجاد ترس از ناوهای هواپیمابر با شکست روبه رو شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه از دستاوردهای جدید این نیرو خبرداد و اظهار داشت: ما تا حالا ۹ الحاق را برگزار کردیم و ۶۵۰ فروند شناور با بردهای متفاوت را ظرف سه سال به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق کردیم. ما قبل از این ۵۵ و نات سرعت را در شناورهای خود داشتیم که این عدد به ۷۵ و ۹۰ رسیده است و در آینده این عدد به ۱۱۰ نات خواهد رسید.
وی اضافه کرد: رسیدن به سرعت های مذکور در شناورهای ما در حالی است که بیشترین سرعت شناورهای آمریکایی ۳۰ الی ۳۵ نات است در صورتیکه ما به سرعت ۳ برابری آنها رسیده ایم.
سردار تنگسیری بیان کرد: ما در آینده نزدیک شناور شهید سلیمانی ۲ با نام شهید حسن باقری است که طراحی آن بصورت بومی توسط جوانان ما طراحی و تولید شده است را به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه در منطقه دوم دریایی سپاه الحاق خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: این شناورها رادار گریز هستند و تاب آوری آنها بسیار بالاست و موشک های آن نیز بصورت بومی در داخل کشور درحال ساخت هستند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به خاصیت های شناور شهید سلیمانی بیان کرد: این شناور اولین شناور ساخت جمهوری اسلامی ایران است که ۱۲ فروند موشک پدافندی نواب برای آن نصب شده است و می تواند با برد عملیاتی ۵ هزار مایل به آسانی از چابهار تا هندوستان رفته و بازگردد.
سردار تنگسیری همین طور اعلام نمود: ما ۹۰ فروند شناور موشک انداز و راکت انداز در نیمه اول اسفندماه امسال را وارد سازمان رزم خود خواهیم کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه از الحاق شناور شهید مهدوی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه خبرداد و اظهار داشت: ما در آینده نزدیک شناور شهید مهدوی با سرعت ۱۸ گره دریایی را بطور رسمی وارد سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: شناور شهید مهدوی با طول ۲۴۰ متر و ارتفاع ۲۱ متر یک ساختمان ۸ طبقه دارد که آسانسور بر روی آن نصب شده است. کارکرد شناور شهید مهدوی به عنوان یک پایگاه متحرک است که برای اجرای ماموریت های مهم در آب های دوردست مانند اقیانوس ها با شناورهای ما هم پایی می کند. در حقیقت، شناور شهید مهدوی به آسانی قادر می باشد تا محدوده سریلانکا و آمریکا نیز حضور پیدا کند.
سردار تنگسیری با اشاره به سایر خاصیت های شناور شهید مهدوی بیان کرد: شناور شهید مهدوی به ۴ فروند موشک هایی با برد ۷۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر مجهز است و سه فروند بالگرد می تواند بر روی عرشه آن نشست و برخاست انجام دهد.
وی اضافه کرد: این شناور قادر می باشد در هر پایگاه متعلق به امواج دریا و اقیانوس ها می تواند به عنوان یک پایگاه دریایی متحرک و چابک حضور پیدا کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوالی درباره ی ماموریت های این نیرو در زمینه اقیانوسی و آب های دوردست نیز بیان کرد: ما سه فروند شناور اقیانوس پیما داریم که یکی از آنها شهید رودکی است در ماموریت اقیانوسی در شمال اقیانوس هند درحال انجام ماموریت است.
وی افزود: شناور شهید مهدوی که خواص آنرا خدمت شما عرض کردم دیگر شناور اقیانوس پیمای ما خواهد بود و شناور شهید بهمن باقری نیز سومین شناور نیروی دریایی سپاه برای انجام ماموریت های اقیانوسی و آب های دوردست خواهد بود.
سردار تنگسیری همین طور در ادامه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ برای آن فرود آمده و با چرخ نیز پرواز خواهدنمود.
وی اضافه کرد: در قسمت زیرین شناور شهید باقری نیز حدود ۳۰ فروند شناور موشک انداز کلاس عاشورا حمل می شود.
وی اضافه کرد: تجهیز یک شناور تندرو به موشک با برد ۱۸۰ کیلومتری این کار در دنیا نظیر ندارد که برای یک شناور با طول ۱۳ متر چنین تجهیزات و تسلیحاتی استفاده گردد.
سردار تنگسیری با اشاره به حکم ابلاغ گردیده توسط فرمانده کل قوا به وی بیان کرد: یک بند از حکم ایشان خطاب به من این بود که نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی بسازید. امروز نیز در کشورمان و میان مردم و نسل جوان ما افرادی هستند که می شود در کمترین زمان ممکن به تراز انقلاب اسلامی در نیروی دریایی سپاه تبدیل شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه از فعالیت در زمینه شهرهای شناوری زیرزمینی در این نیرو آگاهی داد و اظهار داشت: ما در خلیج فارس و دریای عمان دارای مرز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هستیم و بطور قطع یکی از کارهای راهبردی ما ایجاد شهرهای راهبردی زیرزمینی در طول این سواحل است.
وی افزود: ما در طول این سواحل خود جوانان را آموزش داده و سازمان می دهیم که در طول این ساحل هرکجا که لازم باشد وارد معرکه با دشمن شوند.
سردار تنگسیری با اشاره به بسیج مردمی دریایی از حضور ۱۶ هزار شناور در بسیج مردمی دریایی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما موفق شدیم در بسیج دریایی ۶۱۵ ناوگروه را در سواحل جنوبی و شمالی سازمان بدهیم و ۴۰ هزار و ۵۵ نفر را در این جهت سازمان دادیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در آخر از در دست بودن بسیج اقیانوس و بسیج رزمی بصورت مردم پایه خبرداد و عنوان کرد: از آمار ارائه شده در زمینه بسیج مردمی دریایی بیش از ۶۰ درصد آن از برادران اهل سنت تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید:
فرمانده نیروی دریایی سپاه: در یک سال و نیم درگیری مستقیم، از آمریکایی ها ۵۲ نفر تلفات گرفته ایم / ۹ نفر شهید داده ایم

1401/12/05
10:55:22
5.0 / 5
384
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , ایران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز