دستگیری عوامل اصلی ناامن سازی جاده ها در جنوب کشور

دستگیری عوامل اصلی ناامن سازی جاده ها در جنوب کشور سنج نیوز: هرمزگان رییس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری افرادی آگاهی داد که قصد داشتند با تهدید و شلیک به کامیون ها، رانندگان جنوب کشور را مجبور به اعتصاب کنند.



مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر، اعلام نمود: در پی دستور ریاست قوه قضائیه در خصوص شناسایی و مجازات تهدیدکنندگان مردم، کسبه و کامیونداران، سربازان گم نام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان هرمزگان باهمکاری اداره اطلاعات فارس بعد از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند، دو نفر از عوامل اصلی تهدید کامیونداران که قصد ناامن سازی جاده های مواصلاتی استانهای جنوبی کشور را داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام قضایی اضافه کرد: متهمین بوسیله توزیع صدها شبنامه و فراخوان تهدیدآمیز از طرف شبکه های تروریستی معاند ماموریت داشتند با تهدید و ایجاد رعب و وحشت برای اجبار کامیونداران به اعتصاب و ناامن سازی جاده های مواصلاتی استانهای هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر اقدام نمایند که خوشبختانه با هوشیاری و مبادرت به موقع سربازان گم نام امام زمان (عج) در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

وی با اعلان اینکه نامبردگان برای اجرای ماموریت و خرابکاری از مرودشت فارس تا بندرعباس برنامه داشتند، اشاره کرد: نکته قابل تأمل این است که هیچ کدام از متهمین دستگیر شده، راننده نیستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اشاره کرد: این افراد قصد لطمه رساندن به کامیون های متردد در جاده ها با بهره گیری از سلاح گرم را نیز داشته اند که پیش از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.

قهرمانی با اشاره به این که عناصر دستگیر شده از مرتبطین با شبکه های تلویزیونی معاند خارج از کشور و جزو اراذل و اوباش دارای سوابق گوناگون کیفری همچون ضرب و جرح عمدی می باشند، گفت: علاوه بر جرائم مقابل امنیت داخلی و احتمال ارتباط با خدمات جاسوسی به استناد ماده ۶۵۴ قانون مجازات اسلامی مجازات متهمان اگر شرایط محاربه را نداشته باشند، حبس از سه تا پانزده سال خواهد بود.

وی همین طور از دستگیری ۸ نفر دیگر توسط نیروی انتظامی به بهتان ایجاد مزاحمت برای کامیونداران و سنگ پرانی به خودرو های عبوری نیز آگاهی داد و اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون با اشراف اطلاعاتی و گشت زنی مأموران نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و بسیج بصورت مشترک، امنیت بسیار خوبی در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به عنوان شاهراه اقتصاد کشور، برقرار است و کامیون داران و رانندگان بدون هیچگونه مشکلی به حمل و نقل کالا و تجهیزات مبادرت می کنند.

قهرمانی با اعلان اینکه در سالهای اخیر دستگاه قضایی استان هرمزگان اقدامات مؤثری در قالب حقوق عامه و جهت احقاق حقوق رانندگان انجام داده، تصریح کرد: توزیع عادلانه بار، حذف دریافتی های اضافی، جلوگیری از معطلی و صف های طولانی کامیون ها، افزایش ساعت کاری بنادر گمرکات و واحد ایکس ری، مبارزه با فساد حوزه حمل و نقل و موارد گوناگون دیگر از مصادیق این اقدامات است که با قدردانی و رضایتمندی بیش از ۵۰۰ هزار راننده زحمتکش روبه رو شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در آخر با هشدار به مخلین نظم و امنیت عمومی تاکید کرد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی را در سر می پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات اینگونه افراد قاطع و بدون چشم پوشی خواهد بود.





منبع:

1401/09/15
11:52:59
5.0 / 5
514
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , خودرو , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز