رحیمی جهان آبادی:

صدای مردم را بشنویم

صدای مردم را بشنویم به گزارش سنج نیوز، نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که باید صدای ملت را بشنویم، اظهار داشت: نمی توانیم از مردم توقع داشته باشیم زیر بار مشکلات کمر خم کنند اما به نماینده مجلس و هر مسئولی اعتراض نکنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیان نمود: بدون شک کشور با چالش های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبرو است. مردم از نمایندگان توقع دارند حرف آنها در خانه ملت شنیده و مطالباتشان بیان شود و نظام از نمایندگان توقع دارد با حفظ اصل نظام راهکار بدهیم و خط و مسیر خویش را با دشمنان نظام و منافین، معاندین و تجزیه طلبان جدا نماییم که هر دو خواسته بحقی است.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به سرنوشت برخی حکومت ها در خاورمیانه در عین حال اظهار نمود: نظام ما مردمی و متکی به رای و خواسته مردم است و وظیفه داریم مطالبات مردم را بشنویم، در جایی که مطالبات آنها بحق است همراهی نماییم و اگر در جایی بحق نیست با مردم گفت و گو نماییم.
نماینده مردم تربت جام ضمن اشاره به تغییرات در سبک زندگی و نحوه رفتارها طی ۴۵ سال گذشته تصریح کرد: کفش و لباس بچه دوساله را نمی توان تن انسان ۴۵ ساله کرد و توقع داشت زندگی کند. نسل دهه ۸۰ و ۹۰ و کسانی که امروز در خیابان اسیر فریب دشمن و منافقین می شوند فرزندان ما هستند که ارزش ها، آرمان ها و آن چه را که انقلاب ترسیم کرده قبول دارند، اما خواسته ها و مطالبات بحقی دارند که وظیفه داریم آنها را بشنویم.
رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: هر نظام سیاسی در مقابل مطالبات مردم خود یا می ایستد و گرفتار چالش می شود و یا اینکه مطالبات مردمش را می شنود، تغییرات در روش ها، ساختارها و سیاست را انجام می دهد و از ظرفیت های ملت خود استفاده و نظام خویش را مستحکم و قویتر از گذشته ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه «باید صدای ملت خویش را بشنویم»، اظهار داشت: باورم بر اینست در قانون اساسی که ثمره خون ۲۴۰ هزار شهید است این ظرفیت وجود دارد که ما صدای ملت ایران را بشنویم؛ ملتی که ملی شدن صنعت نفت را پیشرو در خاورمیانه انجام داد، ملتی که جنبش مشروطه باقرخان، ستارخان و نهضت جنگل و تمامی آزادیخواهان از دادمحمد بلوچ در سیستان و بلوچستان تا تمام آزادیخواهانی که در سرتاسر این مملکت سال ها پیشروتر از خاورمیانه ایستادند. باید صدای زنان، جوانان، اقلیت ها، فعالان سیاسی، کانون های صنفی و... را بشنویم؛ چونکه این نظام متعلق به این مردم است و ما امانتدار آنها بعنوان نماینده هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسئله بعدی را رفع مشکلات اقتصادی دانست و بیان نمود: معیشت، زیست شرافتمندانه و زندگی حداقلی حق مردم است. دولت و مجلس کدام چاره را برای برون رفت ملت از تورم سرسام آور عرضه کرده است؟ نمی توانیم از مردم توقع داشته باشیم زیر بار مشکلات کمر خم کنند اما به نماینده مجلس و هر مسئولی اعتراض نکنند.
رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: بزرگان قومی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی سرمایه های کشور هستند و باید با آنها گفتگو و هماهنگ شویم و از آنها راهکار بگیریم. در سیاست خارجی باید مسیر تعامل و گفتگو با جهان را مشخص نماییم و نظر ملت را در این خصوص بپذیریم.
او در آخر سفارش کرد: نفرت پراکنی تریبون های ثابت و افراد غیر منتخب را متوقف کنید، مدیر یک روزنامه همه کاره مملکت نیست که بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند.




منبع:

1401/09/08
15:09:37
5.0 / 5
491
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , جنبش , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز