وزیر راه و بازداشت مشاورش

وزیر راه و بازداشت مشاورش سنج نیوز: سنج نیوز: هم اکنون کمیسیون عمران برنامه ای برای تحقیق و تفحص در این مورد ندارد ولی بصورت مستمر در زمینه مسکن وبقیه امور از ابزارهای نظارتی خود استفاده می نماید.




اتفاقی در وزارت مسکن، راه و شهر سازی افتاده، نهاد های نظارتی ورود و فرد متخلف را دستگیر کرده اند، با این متحلفان باید برخورد محکم و سختی کرد و وزیر محترم هم باید نهایت همکاری را با نهادهای نظارتی داشته باشد. باید تلاش مان بر این باشد تا افراد این چنینی فرصت تخلف پیدا نکنند، همه باید از نهادهای نظارتی بابت ورود به این عرصه تشکر نماییم ضمن این که آقای وزیر هم از همکاری با نیروهای نظارتی در پیگیری موضوع گفته اند. بدین سبب این رخداد را به عنوان یک اتفاق در نظر می گیریم برای اینکه وزارتخانه آنقدر کارهای بزرگ و سنگینی دارد که نباید اجازه دهیم این مسائل خللی درکار آن بوجود آورد. اتفاقی در یک وزارتخانه افتاده و به سازمان آن مدیر ارتباط پیدا می کند، ولی اگر یک اتفاقی بیافتد که به ماموریت های آن وزارتخانه ارتباط پیدا کند اساسا مجلس باید وارد شود. هم اکنون کمیسیون عمران برنامه ای برای تحقیق و تفحص در این مورد ندارد ولی بصورت مستمر در زمینه مسکن وبقیه امور از ابزارهای نظارتی خود استفاده می نماید.
باید بپذیریم وزارت مسکن و شهر سازی یک وزارتخانه زیر بنایی خیلی مهمی است و انصافا نمی گردد نسبت به وزارتخانه های جمع و جور از آن توقع داشت. در زمینه مسکن کار یک کار جمعی است و بخش های دیگر اجرائی که مسئولیتی در زمینه جهش تولید مسکن دارند باید به این بخش ورود کنند. وزارت راه و شهر سازی مجری است، ساخت و ساز تدریجی است و یکباره نیست، شروع این حرکت تولید ۱ میلیون مسکن در سال با اختصاص زمین شروع می شود و الان وضع وزارتحانه دراین خصوص بد نیست و بالای ۱۵۰۰ هزار هکتارزمین اختصاص داده است. در اصل باید از مهر ۱۴۰۰ که کار را آغاز نموده اند می بایست تقریباً ۲ سال بعد ۱ میلیون اول را تحویل دهند. این آن چیزی است که باید کنترل شود و این اتفاق بیافتد، چون ساخت مسکن ۱و نیم تا دو سال طول می کشد. قرارداد هایی که در این خصوص بسته اند بیش از اینها است ولی ما اصل را در تحویل مسکن می گذاریم. باید تا دو سال دیگر کل مسکن را تحویل دهند یعنی بین یک و نیم تا دو سال آن یک میلیون اول تحویل داده شود. وزیرقول داده اند که هر بارساخت دو میلیون مسکن را شروع کنند که تا آخر دوره تمام شود چون هربار تا بخواهیم سالی یک میلیون را استارت بزنیم آن یک میلیون آخر به دولت بعد می افتد. کار سخت و بزرگی است و باید دولت تمام قد پشت سر این طرح بایستد.
موافق و پیگیر تفکیک وزارت مسکن، راه و شهر سازی هستیم و یکبار هم درمجلس طرح کردیم، با دولت آقای رئیسی هم صحبت کردیم ولی چون اوایل دولت بود دیگر مجلس همراهی نکرد. الان موقعیت خوبی برای طرح این مساله است. از یازده سال قبل بار سنگینی بر دوش این وزارتخانه گذاشته اند و طی این مدت آن انتظاری که در ادغام از این وزارتخانه وجود داشته بر آورده نشده است. به نظر من اگر این تفکیک به نفع دولت و مردم است اگر هزینه کوچکی هم داشته باشد باید تحمل نماییم و این تفکیک انجام پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس
۲۱۲۱۲


منبع:

1401/06/15
21:57:01
5.0 / 5
456
تگهای خبر: ساخت , كمیسیون , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز