واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا به گزارش سنج نیوز، ساعاتی بعد از عرضه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در مبحث مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، ادعا نمود که پاسخ ایران سازنده نبوده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، با وجود این که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه نظرات سازنده ای را به پاسخ آمریکا در رابطه با متن پیش نویس توافق احتمالی در مذاکرات رفع تحریم ها به اتحادیه اروپا ارسال کرد، اما واشنگتن بار دیگر به ادبیات همیشگی برای سلب مسئولیت کردن از خود متوسل شد.
طبق گزارش العالم، «وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با کوشش برای انداختن توپ در زمین ایران، ادعا نمود که پاسخ تهران سازنده نبود.
به نوشته وبگاه شبکه «بلومبرگ»، پاتل با صدور اطلاعیه ای رسمی ادعا کرد: «ما درحال مطالعه و بررسی [نظرات ایران] هستیم و از راه اتحادیه اروپا هم پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این [پاسخ ایران] سازنده نبود».
صبح امروز (جمعه) ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا در رابطه با متن پیش نویس توافق احتمالی رفع تحریم ها اطلاع داد و اظهار داشت: متن ارسالی دارای نگاهی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.
این در شرایطی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم روز گذشته در ادامه تلاش کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی ضد ایران جهت پذیرش توافق در مذاکرات وین، آنهم بدون دریافت تضمین معتبر از جانب این کشورها، ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم ها و توافق هسته ای حاصل شود.




منبع:

1401/06/11
12:06:39
5.0 / 5
564
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز