دبیر ستاد نهی از منكر خراسان رضوی :

عدم رعایت پوشش اسلامی در عکس پروفایل می تواند به اخراج کارمند ختم شود

عدم رعایت پوشش اسلامی در عکس پروفایل می تواند به اخراج کارمند ختم شود به گزارش سنج نیوز، ایسنا نوشت: رضایی اظهار داشت: ممکنست یکی بگوید من دوست دارم در خانه شلوار زاپ دار بپوشم. ایرادی ندارد اما ابتدا مالیات آنرا بپردازد و همین طور برای فروشنده آن لباس مشخص باشد که این لباس مخصوص استفاده در منزل است.



دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به تشریح وظایف و برنامه های این ستاد پرداخت و از ایجاد مرکز ملی کیفیت به عنوان طرح پایلوت کشوری در مشهد و طراحی نرم افزار نظارت بر ادارات و آموزش ۱۰۰۰ نفری مردم آگاهی داد.
مهدی رضایی با اشاره به این که می خواهیم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر رضایت مندی مردم را در زمینه های مختلف افزایش دهیم، اظهار نمود: امر به معروف یک دامنه خاص ندارد که بگوییم از نقطه «الف» آغاز می شود و به نقطه «ب» ختم می شود. در سند ۱۴۰۴ درباره ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته شده این ستاد یک مرکز راهبردی، سیاست گذار، پژوهش محور، نظارت گر و هماهنگ کننده بین دستگاهها و تشکل ها در زمینه احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است. بدین سبب وقتی به این تعریف نگاه می نماییم، متوجه خواهیم شد حوزه امر به معروف خیلی گسترده است و نباید آنرا به یک بخش خاص محدود کرد.
وی با اعلان اینکه هدف ما این است که زبان مردم باشیم، اضافه کرد: تلاش می نماییم باتوجه به قوانین و دسترسی هایی که داریم، مطالبات مردم را از دستگاه های دولتی پیگیری کرده و به سرانجام رسانیم. بیشتر وظایف این ستاد در زمینه دستگاه های اداری تعریف می شود چونکه معتقدیم اگر بتوانیم مطالبات مردم را از دستگاه های اداری دنبال نماییم، خیلی از لطمه های اجتماعی در سطح جامعه هم کاهش خواهد یافت که نتیجه آن رضایت مندی مردم در سطح جامعه است. در این راه دنبال رفتارسازی اجتماعی هستیم و از آنجائیکه روزانه مکاتبات زیادی با دستگاه های اداری مختلف داریم، یکی از برنامه های ما امسال این بود که مکاتبات خودرا سازماندهی نماییم تا در یک سامانه و سیستم اتفاق بیفتد.

آموزش ۱۰۰۰ نفر از مردم بصورت هفتگی
رضایی با اعلان اینکه امر به معروف یک مساله آموختنی است و مردم باید آموزش ببینند، از برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و طراحی نرم افزار «سو» آگاهی داد و اظهار داشت: سعی کردیم آحاد مردم همچون کارمندان ادارات و خانواده های شان را با امر به معروف و نهی از منکر آشنا نماییم و توضیح دهیم که این واجب غریب دینی در اصل چیست. بر این اساس یک نهضت آموزشی طراحی کردیم و هر هفته بصورت متوسط ۱۰۰۰ نفر را تحت پوشش آموزش قرار می دهیم که این آموزش ها به ۲ حوزه عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شود. برخی مردم علاقمند هستند که در زمینه تذکر لسانی بصورت شخصی فعالیت کنند و ما در این دوره ها این مسائل را آموزش می دهیم که اگر مقرر است به فردی تذکری داده شود، روش برخورد باید چگونه باشد تا ضمن اثرگذاری، سبب ناراحتی طرف مقابل نشود.

طراحی نرم افزار «سو» برای نظارت بر دستگاه ها
وی افزود: از سویی دیگر با طراحی نرم افزار «سو» به مفهوم نور، سمت، روشنایی و...، حوزه نظارتی دستگاهها را افزایش دادیم. همیشه یکی از اشکالات دستگاه های نظارتی به عنوان مثال در زمینه گران فروشی، کمبود نیرو بوده است؛ با این نرم افزار تمام ظرفیت مردم در زمینه نظارتی را پای کار آورده ایم. در این نرم افزار ۲۳ اداره اصلی دارای پنل هستند و تا کنون پنل ۱۰ اداره نصب و بارگزاری شده است. ما شبکه ای از افراد را در این نرم افزار احراز هویت کرده ایم و آنها بر طبق موضوعات مختلفی که در این نرم افزار ثبت شده است، می توانند گزارش های خودرا ثبت کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عنوان کرد: زمانی که یک کاربر گزارشی را ثبت می کند، این گزارش ابتدا توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر بررسی و سپس در پنل اداره مربوطه بارگزاری می شود. کاربر همزمان می تواند چرخش گزارش ثبت شده خودرا ببیند و باخبر باشد موضوعی که ثبت کرده حالا در چه مرحله ای قرار دارد. از آنجائیکه باید راهی را در نظر می گرفتیم تا گزارش های غیرواقع ثبت نشود، برای عضویت در نرم افزار سو یک کد تایید قرار دادیم تا ابتدا هویت افراد بررسی شود و سپس عضو نرم افزار شوند اما اگر کسی کد تایید را از ستاد دریافت کرد، خود آن فرد هم می تواند چندین نفر دیگر که مورد اعتمادش هستند را به نرم افزار دعوت نماید تا بر این اساس شبکه کاربران محدود نشود و گسترش یابد. البته تمام کاربران نمی توانند در تمام موضوعات گزارش ثبت کنند و گزارش ها طبقه بندی دارد.

راه اندازی «مرکز ملی کیفیت» بصورت آزمایشی در مشهد
رضایی از راه اندازی «مرکز ملی کیفیت» به عنوان پایلوت کشوری در مشهد آگاهی داد و اشاره کرد: از دیگر عناوینی که در هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت این بود که هر کالایی در جامعه شامل لوازم برقی و... دارای یک استاندارد است اما در زمینه فرهنگی استاندارد مشخصی وجود ندارد. در نتیجه این بررسی ها به ایده مرکز ملی کیفیت رسیدیم و برمبنای ظرفیتی که وجود داشت آنرا در دبیرخانه فرهنگ عمومی کشور مطرح کردیم و مصوبه گرفتیم که مرکز ملی کیفیت با محوریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بصورت آزمایشی و پایلوت در مشهد راه اندازی شود.
وی با اشاره به این که این مرکز در ابتدا بنا دارد در زمینه مد و لباس کارهای خودرا انجام دهد و سپس به حوزه های دیگه وارد شود اظهار داشت: در زمینه مد و لباس باید استانداردها تبیین شود. هشت دستگاه پای کار آمده اند تا استانداردها را تبیین نماییم. بر طبق این استانداردها مشخص خواهد شد که هر صنف در زمینه مد و لباس شامل طراح، تولید کننده، توزیع، فروش و... باید چه شاخص هایی را برمبنای مرکز ملی کیفیت رعایت نمایند. این استانداردها شامل جنس، رنگ، مدل، طراحی و... خواهد بود. در حقیقت هر لباسی باید شناسنامه داشته باشد که آنرا چه کسی طراحی و ساخته است.




بیشتر بخوانید: دبیر ستاد نهی از منکر: بدحجاب ها جریمه نقدی می شوند / بدححابی جرم نیست، تخلف است


منبع:

1401/05/24
09:40:10
5.0 / 5
547
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز