حسین پور:

با خاموشی صنایع و بخش کشاورزی گرفتار عقب ماندگی خواهیم شد

با خاموشی صنایع و بخش کشاورزی گرفتار عقب ماندگی خواهیم شد به گزارش سنج نیوز یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که تنها راه مدیریت خاموشی ها تولید برق است، اظهار داشت: باید با اعطای تسهیلات کم بهره و تسهیل در واردات تجهیزات مورد نیاز برای تولید برق بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه فراهم گردد.


کمال حسین پور در گفتگو با ایسنا، درباره سیاست های دولت به منظور مدیریت خاموشی ها در سالجاری، بیان نمود: متاسفانه سیاستگذاری دولت برای کنترل خاموشی ها بسیار به ضرر کشاورزان بود؛ کشاورزی که تنها در سه یا چهار ماه از سال در مناطق کوهستانی امکان کشت دارد، اگر در این بازه نتواند آب را به زمین خود برساند، ضرر می کند.
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه کشاورزان در اجرای این سیاست بسیار گله مند هستند، اظهار نمود: این که به اجبار چاه های کشاورزی خاموش شود در تضاد با سیاست های حمایتی از کشاورزان است.
وی تصریح کرد: تنها راهکار برای مدیریت خاموشی ها تولید برق است. باید موانع از مسیر تولید برق برداشته شود. با خاموشی حوزه کشاورزی و صنعت نمی توان خاموشی ها را مدیریت کرد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: هدف کشور ما حرکت در راه توسعه و رشد است. با خاموشی صنایع و بخش کشاورزی گرفتار عقب ماندگی در این عرصه خواهیم شد. شاید این سیاست ها برای یک سال قابل پذیرش باشد اما اگر قرار باشد این سیاست ها ادامه یابد بطور قطع توسعه کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
حسین پور در انتها تصریح کرد: بخش خصوصی باید در راه تولید برق گام بردارد و این امر نیازمند سیاست گذاری تشویقی است تا سرمایه گذاران در این راه گام بردارند. با دادن تسهیلات کم بهره و تسهیل واردات وسایلی که این بخش نیاز دارد میتوان بستر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق فراهم نمود اما با بروکراسی پیچیده فعلی بخش خصوصی هم در راه تولید برق گام برنخواهد داشت.




منبع:

1401/05/01
11:27:52
5.0 / 5
445
تگهای خبر: سرمایه گذاری , سیاست , صنعت , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز