جدی:

در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو باعث تنش در بازار می شود

در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو باعث تنش در بازار می شود به گزارش سنج نیوز عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد بطور قطع بازار را گرفتار تنش می کند و به همان نسبت هم قیمت حاشیه بازار بالا می رود.


علی جدی در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با نظرات اخیر خودروسازان کشور در خصوص زیان دیده بودن آنها در طرح فروش خودرو بیان نمود: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد و واقعا هم هزینه های خودروسازان بالا رفته باشد، بطور قطع بازار را گرفتار تنش می کند و به همان نسبت هم قیمت حاشیه بازار بالا می رود.
وی ادامه داد: حرف ما هم همیشه این بوده که گفتیم شما رقابت ایجاد کنید نیازی نیست که قیمت را دولت تعیین کند و قیمت آزاد و در اختیار خود خودروسازان باشد، ولی بحث واردات هم حتما آزاد باشد و اجازه واردات داده شود که حداقل عملا رقابت داخلی و بین المللی شکل بگیرد. وقتی قیمت هم این گونه باشد دیگر نیاز نیست مته به خشخاش بگذارند به عبارتی اینکه قیمت را کنترل می کنند و آن هم مثل یک تولیدکننده می تواند تولید خویش را انجام دهد و قیمت گذاری کند و اگر خارج از عرف هم بود مثل همه تولیدکنندگان دیگر سازمان حمایت می تواند ورود کند.
وی ادامه داد: ولی تا وقتی که این شرایط وجود دارد کمترین افزایش قیمت اشکال بوجود می آورد و بنابراین باید اصل مسئله حل شود و دولت کمک نماید تا بخشی از محل واردات تامین گردد که خود به خود حساسیت خودروسازان داخلی کمتر شده و آن زمان می توانند هم روی قیمت و هم روی کیفیت تصمیم گیری کنند.




منبع:

1401/04/10
13:37:51
5.0 / 5
466
تگهای خبر: خودرو , كمیسیون , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز