قطر:

به کوشش برای رسیدن به چاره میان تهران و واشنگتن ادامه می دهیم

به کوشش برای رسیدن به چاره میان تهران و واشنگتن ادامه می دهیم سنج نیوز: سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن اشاره به این که که کشورش تلاش می کند که مشارکت مثبتی در این مذاکرات داشته باشد، تصریح کرد: ما آماده تداوم تلاشهای دیپلماتیک خود برای رسیدن به چاره هستیم.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت که نقش دوحه در میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا خلاصه می شود و کشور قطر طرفی در این مذاکرات نیست.

وی تصریح کرد: دوحه تلاشهای دیپلماتیک زیادی برای نزدیک کردن رویکردها و تبادل پیام ها میان دو طرف انجام داده است و میزبانی قطر از این مذاکرات نشان دهنده این است که همه طرف ها به این کشور و تلاشهای آن اعتماد دارند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر تصریح کرد که کشورش تلاش می کند که مشارکت مثبتی در این مذاکرات داشته باشد و آماده تداوم تلاشهای دیپلماتیک خود برای رسیدن به چاره است.

الانصاری اظهار داشت که مذاکرات نتیجه تلاشهای اروپایی است و انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا مسئولیت انتقال پیام ها میان دو طرف را برعهده دارد.

وی در انتها تصریح کرد که اعتمادسازی میان دو طرف بزرگ ترین چالشی است که تهران و واشنگتن با آن رو به رو هستند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه قطر پیش از این هم اعلام نموده بود: از میزبانی مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای احیای توافق هسته ای در دوحه استقبال می نماییم. امیداواریم که مذاکرات دوحه با نتایج مثبت همراه باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند.

این وزارت همینطور تصریح کرد: قطر آماده فراهم کردن فضایی مثبت است تا مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا موفقیت آمیز باشد.

بعد از سفر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام گردید که بر مبنای تصمیم ایران و آمریکا، مذاکرات برجامی با هدف رفع اختلافات میان این دو کشور از سر گرفته می شود.

این دور از مذاکرات برخلاف دوره های قبل که در وین برگزار شده است، با موافقت ایران و امریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می گردد.

شنیده ها حاکی از این است که احیانا مذاکرات در دوحه در چند دور برگزار می شود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دو روز پیش وارد دوحه شد و با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و درمورد ایران رایزنی کرد.

روز سه شنبه هم علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده ایران در راس هیاتی وارد دوحه شد.





منبع:

1401/04/08
11:24:40
5.0 / 5
412
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز