موسسه واشنگتن برای سیاست شرق نزدیك

تعامل اروپا با ایران

تعامل اروپا با ایران به گزارش سنج نیوز یك اندیشكده آمریكایی در گزارشی با اشاره به تحریم های آمریكا علیه ایران به بررسی واكنش احتمالی تهران در پاسخ به این اقدامات خصمانه واشنگتن پرداخت و اظهار داشت ایران احتمالا به جای این كه بهانه دست دولت ترامپ بدهد، اروپایی ها را برای تعامل اقتصادی بیش تر با جمهوری اسلامی متقاعد می نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، موسسه واشنگتن برای سیاست شرق نزدیك در ادامه گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا قانون تحریم های روسیه، ایران و كره شمالی را امضا كرد، قانونی كه برنامه موشك های بالستیك ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای وابسته آن را هدف قرار می دهد. این تحریم ها كه در تب و تاب سیاسی در ایران وضع شده است به تندروها و میانه روها فرصت می دهد تا هم زمان كه پاسخ هایشان را آماده می كنند، حسن نیت سیاسی خود را نشان دهند. اكنون سوال اساسی كه پیش روی مقامات امنیتی آمریكا قرار دارد این است كه آیا نیروهای ایرانی مجبور خواهند شد تا حمله مستقیم یا غیرمستقیم به نیروهای آمریكا (در منطقه) پاسخ دهند و تنش حامیان دو كشور را افزایش دهند؟
این اولین باری نیست كه آمریكا تحریم هایی را علیه ایران وضع می كند. اكنون باید دید كه واكنش جمهوری اسلامی این بار چه خواهد بود. حسن روحانی رئیس جمهور ایران پیش از این اعلام كرد كه پارلمان این كشور قانونی جدید برای افزایش بودجه برنامه موشكی، سپاه پاسداران و سپاه قدس به تصویب خواهد رساند. دولت روحانی كه تاكید كرده است هر گام دیگری را كه لازم باشد بر می دارد، احتمالا یك سری پرتاب های جدید و دیگر اقداماتی چون تحریم آمریكا حمایت خواهد كرد. تهران در حال حاضر نیز اعلام كرده است كه شكایتی را در كمیسیون مشترك برجام علیه اقدامات آمریكا مطرح خواهد كرد.
در گزارش این اندیشكده آمریكایی آمده است، با این حال، جناح روحانی بر این باور است كه نباید عجولانه به خصومت های آمریكا واكنش نشان داد و در دام آنها افتاد، چیزی كه می تواند بهانه لازم به واشنگتن برای خروج از برجام را بدهد. پاسخ های تهران تا كنون نشان داده است كه ایران در حال حاضر از تكان دادن برجام خودداری می كند. چراكه نگران است این اقدام كمكی به تلاش های ترامپ برای منزوی كردن ایران در جهان است. تهران در ازاء، نقش طرف آزرده را بازی خواهد كرد تا دولت های اروپایی را متقاعد كند كه تنها راه حفظ توافق هسته ای این است كه بازرگانان و بانك های اروپایی تعاملات بیش تری با جمهوری اسلامی داشته باشند.

 

1396/05/15
23:32:33
5.0 / 5
5984
تگهای خبر: آمریكا , تحریم , دكتر حسن روحانی , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز