رئیسی:

روابط ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است

روابط ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط تاریخی ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است، اظهار داشت: با اراده موجود بین رهبران سیاسی، تهران و ایروان میتوان دوره جدیدی از همکاریهای گسترده اقتصادی را رقم زد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز جمعه در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان که با حضور وی در اقامتگاه رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، لزوم افزایش سطح فعلی مناسبات اقتصادی ایران و ارمنستان را مورد تاکید قرار داد.
رئیسی اضافه کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی در موضوعات اقتصادی همچون در زمینه تبادل انرژی، حمل و نقل، پروژه های تولیدی مشترک و مبادلات مالی می تواند محرک مناسب و نقطه عطفی در ارتقای سطح تعاملات دو کشور باشد.
رئیسی ضمن اشاره به توانمندی صنعتی و بخش خصوصی ایران برای تأمین کالا و خدمات مورد نیاز ارمنستان خاطرنشان کرد: کارگروه های تخصصی باید بر مبنای یک جدول زمانی توافقات و همکاریهای اقتصادی را به پیش برده و مشکلات و موانع احتمالی در عملیاتی شدن این توافقات را رفع کنند.
نخست وزیر ارمنستان هم در این دیدار با اشاره به اینکه گسترش روابط با همسایگان از اصول سیاست خارجی کشورش است، عنوان کرد: این که دولت جنابعالی هم اولویت سیاست خارجی خویش را تقویت مناسبات با همسایگان قرار داده می تواند سبب آغاز دوره ای جدید و پربار از روابط میان دو کشور باشد.
نیکول پاشینیان، نقش جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه را بسیار سازنده توصیف کرد و اضافه کرد: نقش آفرینی ایران در منطقه همواره ثبات بخش بوده و از ابتکارات ایران برای حل و فصل مسائل منطقه ای استقبال می نماییم.
وی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیسی برای فعال تر شدن کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: به وزرای مربوطه دستور می دهم موانع اجرای توافقات گذشته ایران و ارمنستان را رفع کنند.
23219

1400/06/26
13:38:59
5.0 / 5
1095
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز