بسته اخبار سیاسی ۱۷ مرداد

نخستین انتصابات دولت جدید

نخستین انتصابات دولت جدید سنج نیوز: کابینه سیزدهم/ روز خبرنگار/ طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می آید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اخبار مربوط به معرفی کابینه سیزدهم از با اهمیت ترین موضوعات خبری امروز بود که در همین رابطه سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه هنوز لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس ارائه نشده، اظهار داشت که ابهاماتی در مورد زمان ارائه این لیست به مجلس وجود دارد.
همین طور حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که تا حالا فهرست کابینه به دست مجلس نرسیده، اظهار داشت: پیش بینی ما این است تا روز سه شنبه به مجلس ارائه شود.
سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور امروز طی حکمی محمد مخبر را بعنوان معاون اول رییس جمهور منصوب نمود. محمد مخبر که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرائی فرمان امام را بر عهده داشته، دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل است که سوابق و عملکرد وی را می توانید اینجا بخوانید.
همین طور رئیسی در حکمی جداگانه جمهور غلامحسین اسماعیلی را بعنوان رییس دفتر رییس جمهور منصوب نمود. غلامحسین اسماعیلی دارای سوابق گوناگون اجرائی همچون در دستگاه قضایی بوده و قبل از این سخنگو و رییس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده است.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
ضرورت تسریع در معرفی اعضای کابینه دولت سیزدهم به مجلس
رئیس جمهور در امتداد تشکیل کابینه قوی گام بردارد
رئیس جمهور در نخستین فرصت با احزاب نشست بگذارد
دولت جدید توسعه متوازن کشور را مدنظر داشته باشد
مطالبات نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از رئیسی
***
مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط برخی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبرداد که این مساله نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
در همین رابطه معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس هم از تصمیم تعدادی از نمایندگان مجلس برای مسکوت گذاشتن طرح صیانت از حقوق کاربران و سامان دهی پیامرسان های اجتماعی آگاهی داد و اظهار داشت: با توجه به این که خیلی از نمایندگان در جلسه تصویب هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و سامان دهی پیامرسان های اجتماعی حضور نداشتند، در تلاشیم تا با برخی از نمایندگان درخواست مسکوت گذاشتن این طرح را مطرح نماییم.
حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هم از دغدغه مندان طرح صیانت از فضای مجازی خواست که نظرات خودرا در پارلمان مجازی ایران درج کنند.
امروز، هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی است که محمدباقر قالیباف در نطق قبل از دستور جلسه علنی ضمن تبریک به این مناسبت اظهار نمود: اگر تلاش برادران و خواهران خبرنگار ما نبود، فرصت های نقد، تغییر، اصلاح و شفاف سازی امکان پذیر نبود.
در همین جلسه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم ضمن تبریک روز خبرنگار بر لزوم حل مشکلات خبرنگاران تاکید نمودند.
به همین مناسبت اسحاق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید هم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود به حاکمان سفارش کرد که کم کردن فشار روانی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی خبرنگاران مسئولیت خطیر حکومت و جامعه مدنی است.
دیگر اخبار در رابطه با روز خبرنگار را در لینک های زیر بخوانید.
روز خبرنگار، روز تجلیل از افسران جبهه جنگ نرم است
صیانت از افکار عمومی دغدغه راستین خبرنگاران است
خبرنگاران دیده بان امین جامعه هستند
تبریک های توییتری نمایندگان مجلس به مناسبت روز خبرنگار
امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران بطور جدی پیگیری شود
دولت به بحث بیمه خبرنگاران توجهی ویژه کند
خبرنگاران، حامل پیام وحدت مردم در مراسم و مناسبت های ملی هستنـد
تلاشگران عرصه رسانه، رییس جمهور را در راه رفع مشکلات مردم یاری کنند
وزیر کشور / معاون اول قوه قضاییه / محمود واعظی / رئیس سازمان تعزیرات / معاون اجتماعی قوه قضائیه / رییس سازمان بازرسی کل کشور / رییس سازمان زندان ها / رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور / معاون سازمان بسیج مستضعفین / رئیس کمیسیون بهداشت / کمیسیون اجتماعی مجلس و... هم در پیام هایی جداگانه این روز را به خبرنگاران تبریک گفتند.
جوابیه سازمان انرژی اتمی ایران به اظهارات اخیر سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک شبکه اطلاع رسانی از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
در قسمتی از این جوابیه آمده است: اقدامات این سازمان بعنوان مجری تکالیف مصرح در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، بسیار روشن، شفاف و قابل سنجش است. این اقدامات تا حالا بارها بصورت مکتوب و مشروح برای کمیسیون های محترم مجلس و همچون کمیسیون اصل ۹۰ و در جلسات و بازدیدهای گوناگون میدانی، ارائه گردیده و بارها از طرف بزرگان مجلس شورای اسلامی همچون ریاست محترم مجلسمورد صحه گذاری واقع شده است.
اظهارات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور هم از پربازدیدهای بامدادان امروز بود.
همایون سامه یح با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان ها پر شده است، اظهار داشت: بیمارستان ها به شدت گرفتار مشکل شده اند بطوریکه برای رسیدگی به بیماران در هر گوشه ای از بیمارستان ها تخت گذاشته شده است. از مردم می خواهیم برای حفظ سلامتی شان و احترام به کادر درمان پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند.
همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز(یکشنبه) هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.




منبع:

1400/05/17
15:54:17
5.0 / 5
905
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , بیمه , پارلمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز