رشیدی كوچی:

دغدغه و نگرانی های مردم درباره طرح ساماندهی فضای مجازی کاملا به حق است

دغدغه و نگرانی های مردم درباره طرح ساماندهی فضای مجازی کاملا به حق است یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح ساماندهی فضای مجازی دارای ابهامات و ایراداتی است که باید پیش از موافقت مجلس با بررسی آن طبق اصل ۸۵، ایرادات را برطرف می کردند تا امروز ضد انقلاب بر آن موج سواری نکنند.


جلال رشیدی کوچی در گفتگو با ایسنا، درباره طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی، بیان نمود: بنده در ابتدا جزو امضا کنندگان این طرح بودم و با کلیات این طرح موافق هستم، اما بعضی از مفاد آن دارای ایراداتی بود که قرار بر این شد مرتفع گردد، اما از آنجائیکه این ایرادات و ابهامات باقی ماند بنده امضای خویش را پس گرفته و با این شرایط بطور قطع مخالف این طرح خواهم بود.
ایشان در ادامه اظهار نمود: یکی از علل مخالفت بنده، بررسی این طرح بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی است. امروز کشور گرفتار مشکلات بسیار بزرگ تری می باشد و مردم تحت فشار معیشتی و اقتصادی قرار دارند. حال مطرح شدن این طرح در این شرایط ضرورتی نداشت و این امکان وجود داشت چندین ماه دیگر به آن پرداخته شود. این عجله این شائبه را در ذهن مردم بوجود می آورد که مجلس به جای نگاه به مسائل اقتصادی و معیشتی به دنبال مباحث سیاسی است.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مخالف بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ و در کمیسیون مشترک است، خاطرنشان کرد: این امکان وجود داشت که این طرح در زمان مناسب تری و پس از آگاهی مردم نسبت به آن مطرح شود. از نظر بنده در مسائلی که با عموم جامعه سروکار دارد ابتدا باید نظر مردم گرفته شود، معایب و محاسن برای مردم تبیین گردد و سپس تصمیم گیری شود. مردم این گونه احساس جدایی از حاکمیت نخواهند کرد.
رشیدی کوچی در انتها با اشاره به اینکه این طرح دارای ابهامات و ایراداتی است که باید پیش از موافقت مجلس با بررسی این طرح بر مبنای اصل ۸۵، ایرادات را برطرف می کردند تا امروز ضد انقلاب بر آن موج سواری نکنند، اظهار داشت: مثلاً در بخشی از این طرح آماده است که پلت فرم های خارجی باید نمایندگی رسمی در ایران داشته باشند و در غیر اینصورت تحت شرایطی محدود و مسدود خواهند شد. حال این سوال بوجود آمده که آیا در چنین شرایطی و با وجود تحریم ها این امکان وجود دارد؟ یا مثلاً شرکت ثالثی می تواند بعنوان نمایندگی بین ایران و این شرکتهای خارجی فعالیت کند؟ این ابهامات پابرجا می باشد و منجر به نگرانی و دغدغه مردم شده که کاملا به حق است.



1400/05/11
12:21:43
5.0 / 5
910
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز