واكنش كاخ سفید به عدم تمایل رئیسی برای دیدار با رئیس جمهور آمریكا

واكنش كاخ سفید به عدم تمایل رئیسی برای دیدار با رئیس جمهور آمریكا سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شب گذشته اش به اظهارات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران درباره عدم تمایل به دیدار با رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان در خصوص اینکه برنامه ای برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد، اظهار داشت: ما هم اکنون هیچ روابط دیپلماتیکی با ایران و یا هیچ برنامه ای برای دیدار در سطح رهبران نداریم. دیدگاه ما در اینباره این است که رهبر ایران تصمیم گیرنده است.
رویترز ادامه داد، ساکی گفت مذاکره کنندگان در وین دور ششم مذاکرات احیای توافق هسته ای را به پایان رسانده اند.
همچنین یاهو نیوز در اینباره به نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: تصمیم گیرنده ای در این حوزه وجود دارد و این مورد تغییری نکرده است و او رهبر ایران است. بنابراین، ما تلاش خواهیم کرد این مذاکرت دیپلماتیک را پیش ببریم، چون به نفع آمریکا و به نفع امنیت ملی مان است.
اظهارات ساکی به دنبال این مطرح می شود که ابراهیم رئیسی در نشست خبری روز گذشته اش در پاسخ به سوال رسانه راپلی روسیه که پرسید آیا در شرایط رفع تحریم ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید اظهار داشت: خیر.




منبع:

1400/04/01
09:32:00
5.0 / 5
3750
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز