پولیتیكو:

ناوهای ایرانی تغییر مسیر داده اند

ناوهای ایرانی تغییر مسیر داده اند سنج نیوز: نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دو کشتی نظامی متعلق به ایران که تصور می شد به سمت ونزوئلا درحال حرکت هستند، مسیر خودرا تغییر داده اند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نشریه آمریکایی پولیتیکو در این زمینه نوشت: چند مقام آمریکایی گفته اند که دو کشتی ایرانی که پیش تر تصور می شد مقصدشان ونزوئلا است، اواسط هفته گذشته تغییر مسیر داده و الان به سمت ساحل غربی آفریقا در حرکت هستند.
پولیتیکو اضافه کرد: دو کشتی ایرانی که مقامات آمریکایی ابتدا تصور می کردند قصد انتقال تسلیحات به ونزوئلا را دارند، تا حالا چند بار از زمان ترک ایران، مسیر حرکت خودرا تغییر داده اند و احتمال تغییر جهت مجدد آنها نیز منتفی نیست.
بگفته این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، ناوچه سهند و ناوبندر مکران اکنون به سمت ساحل غرب آفریقا درحال حرکت هستند. این مقامات حالا براین باورند که مقصد این دو کشتی ممکنست دریای مدیترانه و احیانا سوریه و یا روسیه باشد.
این مقام های آمریکایی همین طور مدعی شدند که تغییر مسیر دو کشتی ایرانی حاصل کوشش های دیپلماتیک برای متقاعد کردن ونزوئلا، کوبا و سایر کشورهای منطقه برای اجازه ندادن به این کشتی ها برای پهلو گرفتن در سواحلشان است.
پولیتیکو در ادامه گزارش خود اشاره کرد: اما این کشتی ها چه از اقیانوس اطلس عبور کنند یا نکنند، سفر آنها نمایش قابل توجهی از توانایی دریایی ایران بعنوان دشمن دیرینه آمریکا است که در آمریکایی لاتین نیز نفوذ دارد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش ایران، روز ۲۰ خردادماه از ورود موفقیت آمیز ناوگروه نیروی دریایی به اقیانوس اطلس آگاهی داد و اظهار داشت که این ناوگروه، متشکل از ناوبندر مَکران و ناوشکن بومی سهند توانست برای نخستین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود.
این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری از بندرعباس حرکت کرده و مسیر خودرا برای اجرای طولانی ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه داده است.
دریادار سیاری همین طور درباره حضور در آب های بین المللی اصرار کرد که این مسئله را حق مسلم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می دانیم و این مسیر را با اقتدار ادامه می دهیم.
وی ادامه داد: اکنون هفتاد و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران برای اولین بار و بمنظور نشان دادن توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی در اقیانوس اطلس حضور دارد.
رییس ستاد ارتش اشاره کرد: این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال از بندرعباس حرکت کرده و پس از طی مسیر طولانی و عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا و با طی شش هزار مایل دریایی یعنی نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر بعد از سی روز دریانوردی اکنون در اقیانوس اطلس حضور دارد و مسیر خودرا برای اجرای طولانی ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می دهد.
دریادار سیاری با تاکید بر این که حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد مطابق مقررات بین المللی دریایی انجام می شود، اضافه کرد: ناوبندر مکران که بعنوان یک پایگاه دریایی متحرک در نیروی دریایی ارتش شمرده می شود توانسته است به همراه ناوشکن بومی سهند برای نخستین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود و این حضور مقتدرانه حاکی از توانمندی دریایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.




1400/03/29
11:32:42
5.0 / 5
951
تگهای خبر: آمریكا , ایران , دریا , دیپلماتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز