این خبر تكمیل می شود

رئیسی: عدالت باید در همه لایه های حكمرانی جلوه داشته باشد

رئیسی: عدالت باید در همه لایه های حكمرانی جلوه داشته باشد به گزارش سنج نیوز خوزستان ابراهیم رئیسی اظهار داشت: اساس حرکت انبیا برمبنای اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و بعلاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه های حکمرانی جلوه داشته باشد.



آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم خوزستان که چهارشنبه شب (۱۹ خردادماه) در ورزشگاه تختی اهواز انجام شد، اظهار نمود: خوزستانی ها مرزبانان قهرمان ایران اسلامی هستند. امروز شرایط، شرایط ویژه ای است.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: امروز باید شرایط کاملا درک شود. چه شرایط و وضعیتی در کشور وجود دارد؛ آنچه مسلم است وضع اداره امور اجرائی در کشور به شکلی است که مردم را نگران و جوانان را ناامید کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم روزگاری نو را طلب می کنند. اول باید رویکردها و جهت گیری ها متفاوت شود. اساس تغییر باید عدالت خواهی باشد و اساس تحول، حق خواهی باشد برای اینکه محور، عدالت است. مردم با نداشتن و کمبودها می سازند اما با تبعیض هرگز، برای اینکه مردم با بی عدالتی سازگار نیستند.

وی اضافه کرد: اساس حرکت انبیا برمبنای اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و بعلاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه های حکمرانی جلوه داشته باشد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: مزه شیرین عدالت باید به کام مردم بیاید. مردم عدالت را فریاد می زنند و با هرگونه فساد مخالف هستند. عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست و با حضور مردم می توان عدالت را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام علی(ع) جامعه ای به پاکی و قداست خواهد رسید که ضعیف بتواند حق خودرا بدون لکنت زبان و قوی بیان کند. اگر ضعفا و مظلومان حق شان را با لکنت بیان کنند باید تردید کرد برای اینکه اساس آنست که باید حق خواهی صورت بگیرد.

این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه خوزستانی ها را رنجیده خاطر کرده برخی تبعیض ها و عمل نشدن به قوانین و مقررات است. سوال جدی مردم خوزستان که دارای منابع عظیم نفت و گاز و تاسیسات فولادی و کشت و صنعت های نیشکری و رودخانه های کارون، دز، کرخه و مارون و... و همجواری با بازارهای مصرف همسایه است، این است که چرا در خوزستان نگران یافتن شغل و کار هستیم؟ و چرا جوان تحصیلکرده ما در خوزستان بیکار باشد؟ آیا برای شغل و کار باید در کشور معطل باشد؟

وی اضافه کرد: امروز ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی کشور معطل است. امروز باید اقتصاد دریا، فضای مجازی و پیشرانه صنعت را فعال نماییم و اشتغال را برای خیلی از جوانان فراهم نماییم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: جوانان وضعیت خوزستان را می دانند؛ چرا در شرایطی که خوزستان می تواند قطب کشاورزی، صنایع و گردشگری و خیلی از محورهای توسعه یافتگی باشد، جوانان معطل شغل هستند؟

ادامه دارد



منبع:

1400/03/20
00:27:56
5.0 / 5
598
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , دریا , ریاست جمهوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز