مدیرعامل بیمارستان میلاد عنوان كرد؛

پذیرش۳۳هزار بیمار كرونائی در بیمارستان میلاد

پذیرش۳۳هزار بیمار كرونائی در بیمارستان میلاد مدیرعامل بیمارستان میلاد، به تشریح اقدامات و خدمات بزرگ ترین بیمارستان تامین اجتماعی کشور در روزهای کرونا پرداخت.



به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، فرزاد حمزه زاده، در نشست خبری روز سه شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۰ با اشاره به این که ۵ هزار نفر در بیمارستان میلاد متشکل از پزشک و پرسنل مشغول به کار هستند، اظهار داشت: بیمارستان میلاد یکی از بیمارستان های شناخته شده و فوق تخصصی در کشور است که از شروع شیوع ویروس کرونا تا حالا با تلاش و همکاری و ایثارگری پرستاران و پزشکان خدمات قابل قبولی به بیماران ارایه داده است.
وی با تاکید بر این که از شروع شیوع بیماری کرونا تا حالا ۳۳ هزار و ۳۴۴ بیمار در بیمارستان پذیرش شدند که تعداد بیماران بستری ۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر بوده است که دو هزار و ۴۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند و ۱۲ هزار و ۲۰۹ نفر نیز از بیماران پذیرش شده کرونائی بهبود یافتند.
حمزه زاده اشاره کرد: در پاندومی جهانی کرونا برای درمان بیماران سربلند بیرون آمدیم و بیمارستان ما به لحاظ کیفی و آماری خوب درخشید به طوری در ارتباط با خدمات رسانی در کرونا، بحث برای گفتن داریم و مدعی هستیم که یکی از بهترین ها بوده و هستیم.
مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به این که هم اکنون که موج چهارم کرونا فروکش پیدا کرده ۳۰۰ تخت کرونائی ما همچنان فعال است، اشاره کرد: ۱۴۱ هزار تخت فعال در کشور بیمارستان میلاد ۶ دهم درصد از تخت های کشور را به خود اختصاص داده و با ارائه خدمت به بالای ۱۳ هزار بیمار کرونائی ۱.۲ درصد از ظرفیت تخت ها را به بستری بیماران کرونائی مختص کرده است و در مجموع بیش از دو برابر ظرفیت قابل تخصیص را بیمارستان میلاد تامین کرده است.
مدیرعامل بیمارستان میلاد اظهار داشت: این در حالیست که ۷ درصد کل تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی به میلاد اختصاص داده شده است و ۱۰ درصد بیماران کرونائی تامین اجتماعی به این بیمارستان مراجعه نموده اند.
وی اضافه کرد: متولی درمان و بهداشت کشور وزارت بهداشت است و ما در کنار آنها مدعی هستیم که خدمات شایانی را در بحث کرونا به مردم ارائه کردیم. در بیمارستان یک دستگاه سی تی اسکن در اورژانس به بیماران کرونائی اختصاص یافته است. این در حالیست که در بیمارستان های دیگر فقط یک دستگاه دارند و از آن بصورت مختلط استفاده می نمایند.
حمزه زاده تاکید کرد: هنگامی که بیمار کرونائی به بیمارستان میلاد مراجعه می کند، نخستین کسی که بیمار را ویزیت می کند متخصص عفونی است و این جزو اقداماتی است که در تشخیص و بهبودی بیماران کرونائی موثر است.
مدیر عامل بیمارستان میلاد افزود: سهمیه پذیرش ما در بیماران کرونائی ۳۰۰ تخت بود اما در وضعیت اوج کرونا به ۶۰۰ تخت نیز رسیدیم و به بالای دو برابر خدمات ارائه کردیم.
وی گفت: همه بیماران تامین اجتماعی رایگان درمان شدند مگر آنکه برای داروهایی که تحت پوشش بیمه نبود مثل ویتامین ها هزینه دریافت می شد که البته آنرا هم بیمارستان تهیه می کرد تا بیماران گرفتار مشکل نشوند. اگر بیماران آزاد پذیرش شدند با تعرفه دولتی هزینه ها دریافت شده است. البته بیش از ۵۰ درصد این افراد، چون توانایی مالی نداشتند رایگان درمان شدند و همین طور زنان حاملگی که بیمه نداشتند و مراجعه کردند نیز رایگان ویزیت و بستری شده و به آنان دارو و خدمات درمانی ارائه کردیم.
حمزه زاده اظهار داشت: در دنیا به لحاظ آمار بیمارانی که بهبود یافته اند بیمارستان ما جزو بالاترین ها بوده است.
مدیر عامل بیمارستان میلاد همین طور درباب تخصیص یک میلیارد یورو اشاره کرد: متأسفانه از یک میلیارد یورو که با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود، ریالی به بیمارستان میلاد اختصاص داده نشده است اما کمبود اعتبارات خللی در ارائه خدمات ما ایجاد نکرده و هر فردی که برای درمان به بیمارستان مراجعه کند نه به خاطر پول و نه دفترچه و یا هیچ چیز دیگری از بیمارستان بازگردانده نمی گردد و تحت درمان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هنگامی که در سبد داروخانه کشوری تعدادی از داروها کم شد ما نگذاشتیم بیماران احساس کنند که مشکلی وجود دارد و همه آنها را تامین کردیم. پزشکان و پرستاران ایثارگری کرده و مسائل مالی را در نظر نگرفتند.
حمزه زاده با اشاره به این که با کسری بودجه مواجهیم، گفت: با توجه به این که بیمارستان خود گردان هستیم و از برخی اعمال جراحی هزینه دریافت می کردیم، کرونا موجب شد اعمال جراحی های ما فقط به اورژانسی ها محدود شود که این مساله بر روی درآمد بیمارستان تأثیر داشت.
مدیر عامل بیمارستان میلاد درباب افزایش حقوق پرستاران نیز تاکید کرد: در سال قبل با سازمان تامین اجتماعی صحبت هایی در این خصوص انجام شد و از تاریخ ۹۹/۰۶/۰۱ افزایش حقوق پرستاران به تصویب رسید و سه ماه است که افزایش حقوق ها را اعمال کرده ایم.
وی با اشاره به این که ۸۵۰ پزشک در بیمارستان فعالیت می نمایند، افزود: ۸۰ درصد این افراد فوق تخصص دارند و همین طور روزانه ۲۵۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.
حمزه زاده گفت: روزانه دو هزار نفر به اورژانس، هفت هزار نفر به درمانگاه و هزار نفر به دندانپزشکی مراجعه می کنند و همین طور هزار و ۵۰۰ نفر از ام ار آی و هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آزمایشگاهی استفاده می نمایند.

1400/03/08
23:13:55
5.0 / 5
1141
تگهای خبر: بیمه , خدمات , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز