بررسی مطالعات سازمان برنامه درباره آمایش سرزمین در نشست كمیسیون برنامه

بررسی مطالعات سازمان برنامه درباره آمایش سرزمین در نشست كمیسیون برنامه به گزارش سنج نیوز سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی مطالعات سازمان برنامه و بودجه درباره آمایش سرزمین در جلسه این کمیسیون اطلاع داد.


محمدمهدی مفتح در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: آقای نوبخت به همراه معاونان و مسئولان در رابطه با مباحث در این جلسه حضور یافته و ابتدا توضیحات کلی درباره مطالعات گسترده این سازمان پیرامون آمایش سرزمینی عرضه و سرفصل های آنرا معرفی کردند.
وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد، مسئولان سازمان برنامه و بودجه در نشست های آینده کمیسیون جزئیات این مطالعات را برای نمایندگان تشریح کرده و به سوالات آنها در این مورد پاسخ دهند چونکه سند آمایش سرزمینی بسیار مهم بوده و در حقیقت نقشه راهی برای توسعه آینده کشور، پروژه های توسعه ای، تخصیصات بودجه ای و... است.
مفتح تصریح کرد: مباحث مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ در ادامه جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه توضیحات کلی را درباره اینکه هر کدام از تبصره ها چه احکام و چه نقاط ضعف و قوتی دارند را بیان کرده و پس از آن اعضای کمیسیون سوالات خویش را مطرح نمودند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه افزود: یکی از با اهمیت ترین سوالات درباره مدت زمان ابلاغ بخشنامه های اجرایی احکام بودجه توسط دولت بود که پاسخ دادند؛ خیلی از بخشنامه ها تنظیم شده و مقرر است، بخش قابل توجهی از این آین نامه ها در جلسه فردا هیئت دولت تصویب شود و تا هفته آتی هم عمده بخشنامه های مورد نیاز برای اجرای بودجه تصویب خواهد شد.
وی همین طور اظهار داشت: نمایندگان مجلس در ادامه جلسه درباره اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در اجرا با چه مشکلاتی روبه رو شده و یا خواهد شد، جداول بودجه قابلیت عملیاتی شدن پیداکرده است و یا تأثیر اجرای بودجه بر فاکتورهای کلان اقتصادی کشور و رشد نقدینگی، تورم و... سوالاتی را بیان نمودند.
مفتح افزود: احکام بسیار زیادی در بودجه وجود دارد و سوال کلی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این بود که در مجموع پس از اجرای بودجه ۱۴۰۰ چه اتفاقی در اقتصاد کشور خواهد افتاد، که سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را در این خصوص بیان کردند، در مجموع جلسه امروز بسیار مفید بود.




منبع:

1400/01/24
20:56:28
5.0 / 5
885
تگهای خبر: اقتصاد , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز