دبیرشورای نظارت بر صداوسیما به سنج نیوز اعلام كرد:
پخش مناظره های انتخاباتی از صداوسیما قطعی است
به گزارش سنج نیوز دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تکیه بر اینکه «مناظره های انتخاباتی جزو برنامه های جدی و قطعی صداوسیما خواهند بود»، در این حوزه اظهار نمود: برنامه انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفند ماه پُرحجم کلید خورده و برنامه های متنوعی برای شبکه های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است.
محمدحسین صوفی درباره ی برگزاری مناظره های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، اظهار نمود: بر مبنای آخرین جلسه و گزارشی که با مدیران رسانه ملی و مسئولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما داشتیم، اعلام گردید که مجموعه برنامه های متنوعی برای برگزاری پرشور و حماسی شکوهمند انتخابات در حال تدارک است؛ برنامه هایی متنوع شامل مستند، گزارش و برنامه های ترکیبی.
صوفی تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های انتخاباتی سال جاری در رسانه ملی، برگزاری مناظره هاست که جزو برنامه های جدی و قطعی سازمان خواهد بود و تا این لحظه جزو برنامه ی اصلی و جدی بوده است. در طول جلسه ای که داشتیم، مسوول ستاد انتخابات گزارش داده و مقرر است برنامه ها اجرایی شوند.
دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما همینطور تصریح کرد که حجم کمی و کیفی ویژه برنامه های رسانه ی ملی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به مراتب بیشتر از برنامه های دوره قبل خواهد بود.
صوفی که از معاونان پیشین صداوسیما در حوزه های «معاونت صدا» و «برنامه ریزی و نظارت» بوده است، درباره ی این برنامه های انتخاباتی توضیح داد: برنامه های انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفندماه پرحجم کلید خورده و برنامه های متنوعی برای شبکه های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است. برخی از برنامه ها هم منتظر هستند ثبت نام آغاز شود و کارهایشان را انجام دهند، اما اینکه مناظره ها در کدام شبکه باشد، مجری چه کسی باشد و چند برنامه تولید شود، مدیران صداوسیما باید در این حوزه پاسخگو باشند.
صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا پلت فرم ها و شبکه های اجتماعی همچون اپلیکیشن «کلاب هاوس»، می توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون با هدف داغ نگه داشتن انتخابات و افزایش مشارکت مردمی باشند، اظهار نمود: هیچکدام از شبکه های اجتماعی نمی توانند و نتوانسته اند جایگزین شبکه های رادیو و تلویزیون باشند. این را هم مشاهدات میدانی و هم نظرسنجی ها می گویند. حواسمان باشد صداوسیما کماکان جایگاه قدرتمند خودش را برای تولید و انتشار پیام و خبر و بارگذاری محتوا دارد. شبکه های اجتماعی جدید همچون کلاب هاوس ها واقعا می توانند در خدمت صدا و سیمای رسمی ما قرار گیرند، کما اینکه ما از بسیاری از شبکه های اجتماعی استفاده می نماییم.
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در انتها درباره ی چگونگی نظارت بر تولید و پخش برنامه های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، هم توضیح داد: اولا یکی از اعضای ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نماینده شورای نظارت بر صداوسیماست. یکی از اعضای شورای نظارت در آنجا حضور خواهد داشت و شورا به این وسیله در جریان مجموعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب شورای نظارت مثل همه ی ایام وظیفه نظارتی خویش را انجام خواهد داد که ضوابط و مقررات بخصوص آئین نامه قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کامل و دقیق و صحیح در رسانه ملی اجرا شود.
منبع: sanjnews.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب