دبیرشورای نظارت بر صداوسیما به سنج نیوز اعلام كرد:

پخش مناظره های انتخاباتی از صداوسیما قطعی است

پخش مناظره های انتخاباتی از صداوسیما قطعی است به گزارش سنج نیوز دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تکیه بر اینکه «مناظره های انتخاباتی جزو برنامه های جدی و قطعی صداوسیما خواهند بود»، در این حوزه اظهار نمود: برنامه انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفند ماه پُرحجم کلید خورده و برنامه های متنوعی برای شبکه های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است.


محمدحسین صوفی درباره ی برگزاری مناظره های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، اظهار نمود: بر مبنای آخرین جلسه و گزارشی که با مدیران رسانه ملی و مسئولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما داشتیم، اعلام گردید که مجموعه برنامه های متنوعی برای برگزاری پرشور و حماسی شکوهمند انتخابات در حال تدارک است؛ برنامه هایی متنوع شامل مستند، گزارش و برنامه های ترکیبی.
صوفی تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های انتخاباتی سال جاری در رسانه ملی، برگزاری مناظره هاست که جزو برنامه های جدی و قطعی سازمان خواهد بود و تا این لحظه جزو برنامه ی اصلی و جدی بوده است. در طول جلسه ای که داشتیم، مسوول ستاد انتخابات گزارش داده و مقرر است برنامه ها اجرایی شوند.
دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما همینطور تصریح کرد که حجم کمی و کیفی ویژه برنامه های رسانه ی ملی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به مراتب بیشتر از برنامه های دوره قبل خواهد بود.
صوفی که از معاونان پیشین صداوسیما در حوزه های «معاونت صدا» و «برنامه ریزی و نظارت» بوده است، درباره ی این برنامه های انتخاباتی توضیح داد: برنامه های انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفندماه پرحجم کلید خورده و برنامه های متنوعی برای شبکه های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است. برخی از برنامه ها هم منتظر هستند ثبت نام آغاز شود و کارهایشان را انجام دهند، اما اینکه مناظره ها در کدام شبکه باشد، مجری چه کسی باشد و چند برنامه تولید شود، مدیران صداوسیما باید در این حوزه پاسخگو باشند.


صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا پلت فرم ها و شبکه های اجتماعی همچون اپلیکیشن «کلاب هاوس»، می توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون با هدف داغ نگه داشتن انتخابات و افزایش مشارکت مردمی باشند، اظهار نمود: هیچکدام از شبکه های اجتماعی نمی توانند و نتوانسته اند جایگزین شبکه های رادیو و تلویزیون باشند. این را هم مشاهدات میدانی و هم نظرسنجی ها می گویند. حواسمان باشد صداوسیما کماکان جایگاه قدرتمند خودش را برای تولید و انتشار پیام و خبر و بارگذاری محتوا دارد. شبکه های اجتماعی جدید همچون کلاب هاوس ها واقعا می توانند در خدمت صدا و سیمای رسمی ما قرار گیرند، کما اینکه ما از بسیاری از شبکه های اجتماعی استفاده می نماییم.
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در انتها درباره ی چگونگی نظارت بر تولید و پخش برنامه های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، هم توضیح داد: اولا یکی از اعضای ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نماینده شورای نظارت بر صداوسیماست. یکی از اعضای شورای نظارت در آنجا حضور خواهد داشت و شورا به این وسیله در جریان مجموعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب شورای نظارت مثل همه ی ایام وظیفه نظارتی خویش را انجام خواهد داد که ضوابط و مقررات بخصوص آئین نامه قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کامل و دقیق و صحیح در رسانه ملی اجرا شود.




منبع:

1400/01/24
14:43:01
5.0 / 5
1112
تگهای خبر: تبلیغات , ریاست جمهوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز