در ستاد بحران كهگیلویه و بویراحمد؛

جهانگیری خبر داد: بازسازی و تعمیر ۵۰۰۰ واحد مسكونی در سی سخت زلزله زده

جهانگیری خبر داد: بازسازی و تعمیر ۵۰۰۰ واحد مسكونی در سی سخت زلزله زده به گزارش سنج نیوز کهگیلویه و بویراحمد معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: قریب 5000 واحد مسکونی در سی سخت زلزله زده بازسازی و تعمیر می شود.


اسحاق جهانگیری روز دوشنبه دوم فروردین ۱۴۰۰ در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اضافه کرد: ملت ایران سال سختی را پشت سر گذاشت و انتظار همه است که خدمتگزاران مردم تلاش کنند که این دشواری ها کاهش پیدا کند.
وی با اعلان اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ وقوع سیل و زلزله در کشور را شاهد بودیم، اظهارکرد: تحریم ها نیز موجب شد معیشت مردم سخت شود.
جهانگیری با اشاره به زمین لرزه سی سخت، اشاره کرد: بسیار شاکریم که این حادثه تلفات انسانی نداشت.
وی با اعلان اینکه در حوادث طبیعی با پای کار بودن و همبستگی و صبوری و نوعدوستی بالای مردم رو به رو بودیم، افزود: در سر پل ذهاب حضور گسترده مردم را شاهد بودیم و در سیل ۹۷ و سیل سراسری سال ۹۸ که چندین استان را در بر گرفت، همبستگی اجتماعی در جریان سیل شکل گرفت.
معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: بحران های طبیعی برای مردم ایران به یک واقعیت جدی تبدیل گشته و هنر ما بعنوان دولت و ملت مدیریت بوده تا از بحران ها با مدیریت مناسب عبور نماییم.
جهانگیری با اشاره به اینکه قریب ۵۰۰۰ واحد تعمیری و احداثی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت، اشاره کرد: در حادثه سی سخت، موفق تر از سایر بحران ها عمل کردیم.
وی اظهارکرد: در مرحله اسکان موقت اقدامات انجام و باید سایر هدفگذاری ها در قالب یک سیاست هماهنگ برنامه ریزی شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تا حالا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شهر سی سخت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با پیگیری و توافق بنیاد مسکن و استانداری، با بیان نیاز، افزایش تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده هدفگذاری خواهد شد.
جهانگیری اظهار داشت: توانمندی نیروی مدیریتی ما به این شکل است که پاییز مردم سی سخت، سخت نخواهد بود و بازسازی انجام می شود.
وی ادامه داد: باید به شکلی اقدام گردد که با شروع فصل سرما مشکلاتی در اسکان مردم ایجاد نشود.
معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد: دستگاهها نیز باید نسبت به رفع مشکلات زیرساختی و بناهای خود در سی سخت اقدامات لازم را انجام دهند.
جهانگیری اضافه کرد: باید شهرداری سی سخت نسبت به فضا سازی و حفظ زیبایی بعد از آوار برداری اقدام نماید مصمم هستیم که در اسرع وقت خانه های سی سخت بازسازی شده و تحویل مردم شود. دغدغه های تسهیلاتی نیز پیگیری و رفع خواهد شد.
وی با اعلان اینکه دستگاهها به شکلی عمل کنند که مردم سی سخت روز به روز احساس آرامش بیشتری کنند، بیان کرد: افتخار نیست که بگوییم استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است و باید باتوجه به ظرفیت ها همت کرده و مدیران نیز تلاش کنند تا توسعه و رشد همه جانبه عملیاتی شود.




منبع:

1400/01/02
18:19:11
5.0 / 5
1124
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز