رییس كل دادگستری گلستان خبرداد

تشدید نظارت بر ساخت وسازهای گلستان در روزهای نوروز

تشدید نظارت بر ساخت وسازهای گلستان در روزهای نوروز سنج نیوز: گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش نظارت بر ساخت وساز و تغییر کاربری ها در نوروز امسال خبرداد.



هادی هاشمیان امروز در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان که با موضوع بررسی کاهش دست اندازی های احتمالی به منابع طبیعی در نوروز امسال برگزار شد، اظهار داشت: سودجویان از فرصت نوروز برای ساخت وسازهای غیرمجاز در عرصه های ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری ها استفاده می نمایند و باید گشت های نظارتی منابع طبیعی، امور اراضی، امور آب و محیط زیست نوروز امسال پررنگ تر از سالهای گذشته در عرصه های تکلیفی خود حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: قضات کشیک نیز در سراسر استان آماده اند تا در صورت نیاز دستور قضایی برای قلع وقمع ساخت وسازهای غیرمجاز و برخورد با متخلفان را صادر کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان باتاکید بر این که هیچ عذری از دستگاهها برای کم کاری یا دیر برخورد کردن با متخلفان پذیرفته نیست، بیان کرد: دادستان ها مکلف اند برای مدیرانی که دراین زمینه کم کاری کنند به بهتان ترک فعل، اعلام جرم کنند.

هاشمیان اظهار داشت: متاسفانه امروز دست زمین خواران و سودجویان بر گلوی رودخانه زیارت فشرده می شود و هر روز با خاک ریزی در حریم آن عرصه را بر رودخانه تنگ تر می کنند و مسئولان مربوطه هم یا برخورد نمی کنند و یا به تذکر و ارسال گزارش به دادستانی بسنده می کنند درحالی که امور آب منطقه ای بدون نیاز به تشکیل پرونده و شکایت، می تواند برمبنای تبصره ماده ۴ ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان را تخریب کند.

رئیس کل دادگستری استان در واکنش به گزارش یکی از مسئولان درباره تغییر کاربری گسترده در قسمتی از اراضی منطقه شصت کلای گرگان، از گزارش دیرهنگام مسئولان گلایه نمود و دادستانی را مکلف به پیگیری و برخورد با متخلفان در کوتاه ترین زمان ممکن کرد.

به گزارش سنج نیوز به نقل از دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان نیز در این نشست با تاکید بر آزادسازی حریم رودخانه های استان، اظهار داشت: برای آزادسازی حریم رودخانه ها نیاز به حکم دادگاه نیست و امور آب منطقه ای نباید با ارسال چند گزارش به دادستانی، از وظیفه قانونی خود برای قلع وقمع بناهای تولید شده در حریم و بستر رودخانه های استان برمبنای تبصره ماده ۴، شانه خالی کنند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی بیان کرد: نبود یا کمبود امکانات توجیهی برای برخورد نکردن با متخلفان نیست و مصداق ترک فعل برای مدیران است و ما چاره ای نداریم با همراهی سازمان بازرسی برای مدیرانی که شجاعت برخورد با متخلفان را ندارند، اعلام جرم نماییم.

معاون عمرانی استاندار گلستان هم در این نشست با اشاره به اینکه قبول داریم اقدامات دستگاهها برای برخورد با متخلفان در حوزه ساخت وساز کافی نیست، اظهار داشت: باید دستگاهها برای برخورد با متخلفان فعال تر عمل کنند.

میرمحمد غراوی اشاره کرد: در مرکز استان اداره های آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، راهداری و شهرداری گرگان مکلف اند بیل مکانیکی مورد نیاز برای تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروز را فراهم آورند.

سید جعفر مفیدی_ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هم در این نشست از عملکرد این اداره برای پیش گیری از زمین خواری گفت و اضافه کرد: صدور سند برای ۴۷ هزار هکتار از اراضی دولتی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی همچون اقدامات این اداره در سال ۹۹ است.

سیدمحسن حسینی_ مدیرعامل آب منطقه ای استان هم در این نشست با اشاره به کمبود اعتبار، اظهار داشت: بر موضوع تجاوز به حریم رودخانه زیارت تمرکز کرده ایم و با متخلفان برخورد می نماییم.





منبع:

1399/12/26
13:23:00
0.0 / 5
1255
تگهای خبر: دادستان , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز