عارف:

بی مهری ها به جریان اصلاحات به ضررحاكمیت تمام می شود

بی مهری ها به جریان اصلاحات به ضررحاكمیت تمام می شود به گزارش سنج نیوز رئیس بنیاد امید ایرانی ها با اخطار به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور، اظهار داشت: جریان اصلاحات با بی مهری های زیادی از جانب بخش هایی از حاکمیت روبرو بوده است و البته مطمئنا این بی مهری ها در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می شود. اینکه عده ای به دنبال یکدست سازی حاکمیت باشند پروژه ای شکست خورده است که تجربه های گذشته نشان داد حاکمیت از این گونه پروژه ها منتفع نخواهد شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار با تعدادی از نخبگان استان خوزستان به نقش این استان در توسعه ملی اشاره نمود و اظهار داشت: خوزستان به باور من یک ایران کوچک است. چه از حیث منابع انرژی و چه از نظر موقعیت جغرافیایی و مهم تر تکثر و تنوع اقوام که همگی آنها می تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد، ولی به علل مختلف شاخصهای ما در توسعه ملی در این استان خوب نیست و جای نگرانی دارد.
وی ضمن اشاره به منابع غنی زیر زمینی در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات استان خوزستان به باور من رقابت هایی است که نخبگان این استان در پایتخت با یکدیگر دارند و این اختلاف نظرها لطماتی به این استان وارد می نماید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به تنوع اقوام در استان خوزستان، تصریح کرد: در حالیکه وجود قومیت های مختلف در کشور بخصوص استان خوزستان باید یک مزیت محسوب شود، ولی متاسفانه به علت برخوردهای گاها امنیتی با اقوام، این موضوع، به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل گشته است.
رئیس بنیاد امید ایرانی ها با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب مردمی بوده است و در همه رویدادها مردم باید حرف آخر را بزنند، تصریح کرد: مردم با تمامی مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، تابحال پای صندوق های رأی آمده اند. ولی دغدغه ها زمانی آغاز می شود که فردای انتخابات کسی پاسخگوی مردم نیست یعنی رأی لازم از مردم گرفته می شود ولی کسی خویش را پاسخگو در برابر مردم نمی داند. کشور ما با معضل عدم پاسخگویی مسؤلان مواجه می باشد که یکی از علل آن نبود احزاب فراگیر در کشور است چون که حرکت های جبهه ای نمی تواند پاسخگو باشد.
وی با یادآوری اختلافات در بین جریان اصلاح طلب در مقاطعی از دهه 80، اظهار داشت: دستاورد ارزشمندی که در دهه 90به دست آوردیم انسجام جریان اصلاحات بود چونکه تصمیمی که در سال 92 گرفته شد منجر به انسجام جریان اصلاحات شد که در نهایت شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بعنوان یک ساز و کار اجماعی برای جریان اصلاحات تشکیل شد و انسجام خوبی در این جریان بوجود آمد که خوشبختانه تابحال ادامه دارد.
عارف با اشاره به اینکه درستی تصمیم اتخاذ شد در تشکیل شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان منجر به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در شهرهای بزرگ همچون تهران شد، تصریح کرد: مردم به گفتمان اصلاحات باور دارند و مطمئننا ضعف عملکردی افراد را به پای گفتمان اصلاحات نمی گذارند. هرچند متاسفانه برخی افراد فرصت طلبانه برای پیروزی در انتخابات از نام و عنوان اصلاحات بهره برده اما فردای انتخابات به گفتمان اصلاحات پشت می کنند.
رئیس بنیاد امید ایرانی ها با اخطار به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه کشور ما گرفتار عده ای فرصت طلب شده است که در بزنگاه ها برای کسب قدرت رنگ عوض می کنند و خویش را به یک جریان سیاسی متصل می کنند این افراد هویت سیاسی شان معلوم نیست و ما در مجلس دهم گرفتار این افراد بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه شکست برای یک جریان سیاسی در انتخابات باید مقدمه ای برای پیروزی در انتخابات آینده باشد خاطرنشان کرد: شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در جریان انتخابات مجلس یازدهم به درستی برای حضور داوطلبانه احزاب در انتخابات علیرغم رد صلاحیت های گسترده تصمیم گرفت و این تصمیم عبور از تحریم انتخابات بود و اصولا برای یک جریان سیاسی تحریم انتخابات معنا و مفهومی ندارد.
عارف با اشاره به اینکه اصلاح طلبان هیچ وقت در نقش اپوزیسیون نظام نبوده اند، تصریح کرد: جریان اصلاحات با بی مهری های زیادی از جانب بخش هایی از حاکمیت روبرو بوده است و البته مطمئنا این بی مهری ها در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می شود. اینکه عده ای به دنبال یکدست سازی حاکمیت باشند پروژه ای شکست خورده است که تجربه های گذشته نشان داد حاکمیت از این گونه پروژه ها منتفع نخواهد شد.
وی با انتقاد از برخی اظهارات که حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات را بی فایده جلوه می دهند، اظهار داشت: عدم مشارکت در انتخابات یعنی مجلس یازدهم آیا این مجلس واقعا می تواند نمادی از مشارکت مردم باشد. عملکرد چندماهه این مجلس گویای خیلی از حقیقت هاست.
رئیس بنیاد امید ایرانی ها با اشاره به اینکه عملکرد دولت های چند دهه اخیر به خوبی نشان دهنده این است که باید در روی کار آوردن دولتی پاسخگو، عملگرا و مقتدر به درستی عمل نماییم، اظهار داشت: با قاطعیت می گویم که دولت اصلاحات یکی از موفق ترین دولت ها بعد از انقلاب بوده است. هم از حیث رشد اقتصادی، هم کاهش نرخ تورم و هم کاهش نرخ بیکاری و بنابراین تاکید دارم کارآمدی دولت باید بعنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جوانان ما به واسطه بعضی از سوء عملکردها بی انگیزه شده اند خاطرنشان کرد: انتظار بود دولت در مقابل دغدغه های مردم بخصوص جوانان پاسخگو باشد نه اینکه جوانان ما حالا با یکسری مطالبات پاسخ داده نشده روبرو باشند. و عدم پاسخگویی را به پای جریان اصلاحات می گذارند چونکه جریان اصلاحات سبب روی کار آمدن دولت فعلی شده است هرچند سهمی در دولت جریان اصلاحات ندارد.
عارف در انتها با سفارش به همه نخبگان اصلاح طلب برای تقویت انسجام و وحدت در جریان اصلاحات تصریح کرد که اگر با خود خواهی و منیت و توجه به منافع فردی و حزبی بخواهیم انسجامی که در دهه 90 ایجاد کردیم از بین برود دیگر راه بازگشتی برای ما نخواهد بود و باید پاسخگو باشیم.




منبع:

1399/12/14
12:55:13
0.0 / 5
1076
تگهای خبر: اصلاح طلبان , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز