چهارشنبه های گره گشا در دادستانی تهران

دادستان تهران: دسترسی مردم به مسؤلان قضائی بدون مانع و واسطه باشد

دادستان تهران: دسترسی مردم به مسؤلان قضائی بدون مانع و واسطه باشد به گزارش سنج نیوز دادستان تهران اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و نظارت بر اقدامات کارکنان واحدهای قضائی در ملاقات های مردمی پیگیری می شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای عمومی و انقلاب تهران امروز چهار شنبه ۲۹ بهمن همزمان با برنامه چهارشنبه های خدمت حقوقی، قضایی با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران و معاونان دادستان و تعدادی از فرماندهان حوزه‎ها و پایگاه های مقاومت بسیج قوه قضاییه انجام شد.
مدتی است حفظ کرامت ارباب رجوع، جدی تر از گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و مسؤلان این دستگاه، تمام هم و غم خویش را گذاشته اند تا گره از کار مردم باز کنند. در طول هفته های گذشته درهای دادستانی تهران به روی مراجعان و هر آن کس که مشکلی در حوزه قضا داشته باز بوده و بررسی ها نشان میدهد میز خدمت چهارشنبه ها نتیجه بخش بوده است.
در این هفته هم طبق روال معمول میز خدمت انجام شد و مسؤلان دادستانی تهران، پای حرف های ارباب رجوع نشستند تا گره از پرونده های دیگری بگشایند.
در همین راستا علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران هم همانند جلسات مختلف در جمع معاونانش بر دسترسی راحت مردم به مسؤلان دادستانی تاکید داشته و عنوان کرده باید تلاش شود تا رجوع کنندگان بتوانند به سادگی مسایل خویش را مطرح کنند تا اگر مشکل یا ایرادی وجود دارد مرتفع گردد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همواره بر دیدار مستقیم و بی واسطه مردم و تعامل دو سویه در امتداد خدمت رسانی بهتر و رفع نقاط ضعف تاکید کرده است.
بر این اساس روزهای چهارشنبه هر هفته القاصی دادستان تهران، احمد رحمانیان معاون اول دادستان به همراه دیگر معاونان دادستان در دادستانی تهران، رو به روی مردم می نشیند تا خواسته ها و مطالبات آنان را پیگیری کنند.
دادستانی تهران کوشیده است با سرعت در عرضه خدمات، اطاله حضور ارباب رجوع را به حداقل برساند و با ارتباط چهره به چهره با مردم، رسیدگی به پرونده ها را تسریع بخشد.
چهارشنبه این هفته ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ هم ایستگاه خدمات قضایی و حقوقی و ملاقات عمومی به میزبانی حوزه مقاومت بسیج دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مقابل دادستانی تهران برپا بود و دکتر القاصی دادستان تهران، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه، احمد رحمانیان معاون اول دادستان تهران به همراه معاونان دادستان تهران، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی گوش به مشکلات و درد دل های مردم سپردند و دستورات لازم را برای حل مشکلات صادر کردند.
دادستان تهران در حاشیه ملاقات مردمی اظهار داشت: باید دسترسی مردم به مسؤلان قضایی بدون مانع و واسطه باشد.
القاصی، اضافه کرد: ملاقات های مردمی در امتداد تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعان و نظارت بر اقدامات کارکنان واحدهای قضایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این ملاقات ها چهارشنبه هر هفته با حضور تعدادی از معاونین در دادسرای مرکزی تهران برگزار می گردد و مراجعان و کسانی که از نحوه رسیدگی از عملکرد کارکنان واحدهای قضایی اعتراض یا شکایت داشته باشند با تعیین وقت قبلی و عرضه مستندات می توانند با مسؤلان، ملاقات چهره با چهره داشته باشند.
القاصی اصرار کرد که هدف از ملاقات چهره به چهره دادخواهان و مسؤلان قضایی، این است که حرف مردم را مستقیم از زبان خودشان بشنویم و در رویارویی با آنان در جریان مشکلات شان قرار بگیریم.
دادستان تهران تصریح کرد که بعد از استماع مطالب مراجعان، دستورات لازم به واحدهای قضایی داده می شود و در صورت لزوم، پرونده های آنان از واحدهای مربوطه دریافت شده و معاونان یا شخص بنده، آنرا بررسی می نمایم
القاصی افزود: اگر مراجعان از نحوه رفتار کارمندان، گله یا اعتراضی داشته باشد مبحث بررسی خواهد شد و دستورات لازم برای پیگیری صادر می شود.
وی اصرار کرد که هدف از این ملاقات ها این است که دسترسی مردم به مسؤلان قضایی بدون مانع و واسطه باشد و مسؤلان هم از کم و کیف مسائل در حوزه قضایی اطلاع یابند و مردم هم رضایت داشته باشند.
دادستان تهران، در این مرکز و کلیه دادسراها روزهای چهارشنبه، ملاقات مردمی برگزار می شود و در صورت که موارد خاصی در طول هفته پیش آید، در نخستین فرصت به آن رسیدگی خواهد شد.
سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه با اشاره به اینکه برگزاری این دیدار های مردمی توضیح داد: با روی کار آمدن حضرت آیت الله رییسی بنظر می رسد به غیر از ارائه خدمات حقوقی و قضایی بیشتر به دنبال این است خلا به وجود آمده بین مردم و مسؤلان را رفع گردد.
وی با اشاره به اینکه ما به دنبال رفع خلا عاطفی و احساسی بین مردم و مسؤلان هستیم، افزود: مردم برای دریافت خدمات حقوقی می توانند به دفاتر رجوع کنند، ما با برگزاری این دیدارها خودمان به استقبال مردم در کنار خیابان و پارک و مسجد می آییم که این خلاهای به وجود آمده رفع گردد.
معاون دادستان کل کشور با اعلان اینکه باید در عمل ثابت شود که ما خادم مردم هستیم، اظهار داشت: همه دستگاهها و سازمان های دولتی باید این جلسات را بالا برند همان گونه که دادستان تهران با این حجم کار فزاینده صحبت های مردم را می شنود.
همینطور معاون اول دادستان تهران اظهار داشت: امروز به صورت ویژه میز خدمت با ملاقات مردمی همراه شده است.
احمد رحمانیان اظهار نمود: دادستان تهران و معاونان در امتداد سیاست های قوه قضاییه در خصوص ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و تکریم ارباب رجوع و همینطور مردمی بودن دستگاه قضایی هر هفته با مردم ملاقات دارند.
وی با اشاره به اینکه هر هفته حدود ۱۲۰ نفر از شهروندان در این ملاقاتها حضور دارند، بیان کرد: در این ملاقاتها مردم از نزدیک و بدون واسطه مشکلات خویش را مطرح می کنند که اهم درخواست های آنها تسریع در رسیدگی، اعطای مرخصی به زندانیان، بهره مندی از نهادهای ارفاقی از قبیل عفو، آزادی مشروط، تعلیق اجرای حکم و... است.
معاون اول دادستان تهران با اشاره به اینکه درخواست های مردمی توسط کارشناسان ذی ربط به صورت منظم و هدفمند کنترل می شود، اظهار داشت: در این راستا به منظور جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع کلیه سوابق شامل پرونده و مکاتبات استخراج تا هنگام پاسخگویی دادستان و معاونان ذی ربط، سوابق ملاحظه و دستورات لازم صادر شود.
رحمانیان در مورد نحوه اطلاع رسانی به ارباب رجوع در مورد درخواست هایشان هم توضیح داد: اطلاع رسانی در مورد درخواست ارباب رجوع هم تلفنی و هم پیامکی انجام می شود علاوه بر این دستورات قضایی صادره توسط دادستان و معاونان بر روی فرم های مربوطه مشخص شده و به مقامات قضایی دادسراهای ذی ربط ارسال می شود.
وی یکی از اهداف برگزاری این ملاقات های مردمی را ارزیابی نسبی عملکرد واحدهای قضایی عنوان نمود و اضافه کرد: بر مبنای بیشترین شکایت ها و درخواست ها ارزیابی نسبی عملکرد واحدهای قضایی هم به دست می آید.




منبع:

1399/11/30
12:04:32
0.0 / 5
1136
تگهای خبر: حقوقی , خدمات , دادستان , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز