ارزیابی مثبت ظریف از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان

ارزیابی مثبت ظریف از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان به گزارش سنج نیوز وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور آذربایجان اظهار نمود: امروز در جریان سفر به باکو ملاقات بسیار مهم و مفیدی با رئیس جمهور آذربایجان داشتیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در آخر سفر دو روزه خود به آذربایجان و بعد از دیدار با مقامات ارشد این کشور در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج سفر خود پرداخت و اظهار داشت: سفر بسیار خوبی انجام شد. سفر به آذربایجان شروع یک سفر منطقه ای در حوزه رایزنی در مورد روش های تقویت صلح و ثبات در منطقه و همین طور گسترش روابط دو جانبه است.
این دیپلمات ارشد کشورمان با اعلان اینکه در ماه های گذشته در حوزه دوجانبه همکاریهای خیلی خوبی با آذربایجان داشته ایم و برای حل و فصل مشکلات منطقه ای سفرهایی انجام شد و در همین راستا شاهد سفر مدتی پیش آقای عراقچی به آذربایجان و چند کشور منطقه بودیم، اظهار داشت: من امروز در جریان دیدار هایم با مقامات آذربایجان هر دو موضوع را پیگیری کردم.
وی همین طور به دیدار امروز خود با رئیس جمهور آذربایجان اشاره نمود و اظهار داشت: ملاقات بسیار مهم و مفیدی انجام شد در این دیدار در رابطه با ابتکار منطقه ای و روش های همکاری در حوزه های مختلف به صورت چند جانبه در این منطقه راهبردی و همکاری در حوزه های دیگر همچون انرژی با همکاری دیگر کشورها که منجر به تقویت صلح و ثبات در منطقه شود، رایزنی کردیم.
ظریف اشاره کرد: در رابطه با همکاریهای دو جانبه نیز که در کمیسیون مشترک دو کشور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده بود صحبت های خوبی انجام شد همین طور در مورد بازسازی مناطق آزاد شده رایزنی کردیم. امیدواریم دراین زمینه ها شاهد همکاری هرچه بیشتر دو کشور در جهت تامین منافع ایران و آذربایجان باشیم.
ظریف به موضوع همکاریهای چندجانبه در منطقه و اهمیت این مسئله برای ایران اشاره نمود و اظهار داشت: در جریان سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاریهای شش جانبه و دیگر همکاریهای منطقه ای صحبت و رایزنی خواهیم کرد.




منبع:

1399/11/07
13:38:34
0.0 / 5
1165
تگهای خبر: ایران , رئیس جمهور , روابط , ظریف
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز