نماینده مردم اصفهان در مجلس:

بیشتر انتقادات در تخصیص بودجه در زمان اجرا رخ می دهد

بیشتر انتقادات در تخصیص بودجه در زمان اجرا رخ می دهد اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ناعدالتی ها در بودجه بیشتر در زمان اجرا و عملیات اتفاق می افتد و بنا بر این انتقادهای دستگاهها را به دنبال دارد.



حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا درباب تخصیص بودجه به نهادهای مختلف کشور، اظهار نمود: باتوجه به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب و نامه ای که رئیس مجلس به رئیس جمهور نوشت احتمال اینکه کلیات بودجه رد شود و یا دولت لایحه بودجه را پس بگیرد تا اصلاح کند زیاد است. اما در کل برخی دستگاهها عدالت بودجه را در تساوی آن معنا می کنند، اما همیشه این معنا را ندارد. بدین سبب تقسیم بودجه در جاهایی ممکنست عادلانه باشد و در جاهایی هم عادلانه نباشد.

وی اضافه کرد: در مجلس اهتمام می شود بودجه عادلانه میان دستگاهها توزیع شود، اما اینکه پس از آن اعتبارات چگونه تخصیص داده می شود، جای سؤال دارد و عمده انتقادات در این مرحله رخ می دهد. فرض کنید بودجه را غیرواقعی بیان می کنند و بعد منابعی که دیده شده متوازن تخصیص نمی یابد و گاهی برمبنای سلیقه و رایزنی ها به مجموعه ای بیشتر بودجه اختصاص می دهند و به مجموعه دیگر کمتر می دهند. بدین سبب ناعدالتی ها بیشتر در زمان اجرا و عملیات اتفاق می افتد و بنا بر این انتقادهای دستگاهها را به دنبال دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: در طول این هفته تمام وقت این کمیسیون برای پیشنهادهای بودجه فرهنگی کشور و بررسی لایحه بودجه گذاشته شده است و در طول این هفته وقت کمیسیون فرهنگی جهت بررسی این امر صرف می شود. هر کمیسیونی حق سه پیشنهاد دارد و تلاش می نماییم پیشنهادهای کمیسیون به مراحل خوبی برسد.





منبع:

1399/10/02
13:53:41
5.0 / 5
1089
تگهای خبر: دستگاه , رئیس جمهور , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز