پخش حاجی واشنگتن در سالروز درگذشت علی حاتمی بعلاوه تیزر

پخش حاجی واشنگتن در سالروز درگذشت علی حاتمی بعلاوه تیزر به گزارش سنج نیوز شبكه چهار سیما با پخش فیلم سینمایی «حاجی واشنگتن» اثر ماندگار و یادگار مرحوم علی حاتمی، سالگرد درگذشت این كارگردان سینما را گرامی می دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، جمعه (14 آذر ماه) در سالروز درگذشت مرحوم علی حاتمی، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده سینمای ایران، فیلم سینمایی «حاجی واشنگتن» اثری ماندگار از این کارگردان، روی آنتن خواهد رفت.
«حاجی واشنگتن» اثری از علی حاتمی است که در سال ۱۳۶۱ در ایران ساخته شد. این فیلم داستان زندگی غم انگیز حسینقلی خان صدرالسلطنه اولین سفیر ایران در بلاد «آمِریکا» را روایت می کند؛ پس باید در آمریکا ساخته می شد اما به علت مشکلات سیاسی دو کشور گروه سازنده ناچار شدند فیلم را در ایتالیا دنبال کنند.
عزت الله انتظامی در گفتگویش با فریدون جیرانی هنگام نمایش تلویزیونی فیلم از اقامت طولانی مدت عوامل در ایتالیا (نزدیک ۵ ماه) اشاره می کند که فیلم با مشکلات مالی فراوان همراه بوده است. حاتمی فیلم نامهٔ هر سکانس را شب قبلش می نوشته و از زیر در بستهٔ اتاق انتظامی در هتل، به او می رسانده است!
فیلم پس از زمان نخستین نمایشش در نخستین جشنوارهٔ فجر، در سال ۷۷ به نمایش عمومی درآمد. موسیقی فیلم هم توسط محمدرضا لطفی ساخته شد. شخصیت اصلی فیلم عزت الله انتظامی در نقش حسین قلی خان (حاجی واشنگتن) است که موقعیت کمیکش در ابتدای فیلم، هرچه جلوتر می رود، تراژیک تر و غمبارتر می شود.

نویسنده و کارگردان علی حاتمی، موسیقی فیلم از شهرام ناظری و محمدرضا لطفی، تدوین فیلم با موسی افشار، فیلمبردار مهرداد فخیمی و عزت الله انتظامی، اسماعیل محمدی، ریچارد هریسون، لودویکو دللویویو، دینو ماریو، ماریو دوناتونه، ماسیمو ژیگانتی تعدادی از بازیگران این اثر ماندگار هستند.
فیلم سینمایی «حاجی واشنگتن» به همراه گفتگوی اختصاصی این فیلم که توسط فریدون جیرانی انجام شده است، جمعه 14آذر ساعت 20: 30 به همت تأمین برنامه شبکه چهار سیما از این شبکه پخش می شود.
در ادامه تیزر این فیلم را می بینید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/webm


منبع:

1399/09/13
19:56:34
5.0 / 5
1368
تگهای خبر: آمریكا , ایران , دانلود , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز