وزارت خارجه آمریكا:

۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم

۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم به گزارش سنج نیوز وزارت امور خارجه آمریكا در گزارشی درباره ایران ادعا نمود كه این كشور با پیشبرد كارزار فشار حداكثری ضد ایران به میزان ۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در حالیکه مقامات ایران معتقدند سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری تبدیل گشته و دیگر کاری از دست آنها برنمی آید، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره سیاست های آمریکا در قبال ایران نوشت: کارزار فشار حداکثری ضد ایران همچنان به طرز خارق العاده ای موثر است. امروز، اقتصاد ایران با بحران پول رایج، افزایش بدهی های عمومی و تورم مواجه می باشد. قبل از کارزار فشار حداکثری، ایران حدودا ۲.۵ میلیون بشکه نفت در هر روز صادر می کرد. حالا حتی برای ارسال یک چهارم آن هم با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند. از ماه مه سال ۲۰۱۸، مانع دست یابی ایران به بیشتر از ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفت شده ایم و به ممانعت از دست یابی آن به حدودا ۵۰ میلیارد دلار به صورت سالانه خواهیم شد. ارزش ریال ایران از آغاز شروع کارزار فشار حداکثری به یک پنجم ارزش قبلی اش در مقابل دلار کاهش پیدا کرده است، در حالیکه میزان تولیدات ناخالص داخلی آن برای سه سال متوالی به حدود ۶ درصد تنزل پیدا کرده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ادعای وزارت امور خارجه آمریکا درباره خسارت به ایران به دنبال این مطرح می شود که دولت این کشور در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شده و با نگاهی معروف به «کارزار فشار حداکثری» تحریم های گوناگونی را ضد ایران اعمال کرد.
محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان پیش از این تحریم های آمریکا را تروریسم اقتصادی ضد مردم برشمرد و اظهار داشت: تحریم ها سبب گشته است تا مردم ایران از نیازهای معیشتی خود محروم شوند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: آنچه می خواهیم این است که نفت خویش را بفروشیم. آمریکا با قلدری اجازه نمی دهد که دیگران نفت ما را خریداری کنند. تحریم های آمریکا تروریسم ضد شهروندان ایرانی است.




منبع:

1399/09/03
22:41:06
5.0 / 5
1133
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز