پرداخت خسارت كشاورزان به صورت هفتگی

پرداخت خسارت كشاورزان به صورت هفتگی بیمه گذاران خسارت دیده در بخش كشاورزی به صورت هفتگی از جانب صندوق بیمه غرامت دریافت می كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی در گزارشی با اشاره به اینکه بیمه گذاران خسارت دیده در بخش کشاورزی به صورت هفتگی از جانب صندوق بیمه غرامت دریافت می کنند، اعلام نمود: این صندوق به صورت میانگین نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال در سال غرامت به بیمه گذاران خسارت دیده در بخش کشاورزی پرداخت می کند.
بر پایه این گزارش، بخش عمده این غرامت ها در ارتباط با ریسک های ناشی از سیل، باران های سیل آسا، و نابه هنگام، سرمازدگی، یخبندان، خشکسالی و انواع بیماری های دام، طیور و آبزیان است.
این گزارش حاکی می باشد، اجرای طرح هایی همچون بیمه های شاخص (Index Insurance) ارزیابی خسارات از راه ماهواره مبتنی بر فناوری سنجش از دور که در سیل اخیر به کار گرفته شد وارزیابی تمامی سطوح بیمه شده خسارت دیده و پرداخت غرامات طی کوتاه ترین مدت، نمونه هایی از آینده روشن این سازوکار مشارکتی دولت-مردم برای پایداری تولید است.
بیمه فراگیر ۶ میلیون هکتار اراضی زیر کشت گندم در سال آتی
صندوق بیمه کشاورزی در این گزارش ضمن اشاره به بیمه های فراگیر یا الزامی در بخش کشاورزی هم آورده است، با اجرای بیمه های فراگیر توسط بیمه کشاورزی، ۱۰۰ درصد سطوح در زیربخش ها، بیمه می شوند.
این گزارش می افزاید: بیمه کشاورزی که کمتر از ثلث پیشینه صنعت بیمه را در کشور دارد، توانسته است با بیشتر از یک دهه اجرای بیمه های فراگیری همچون بیمه طیور، نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت انواع طیور شامل طیور تخم گذار، اجداد و مادر را در کشور فراهم آورد که بعنوان یک الگوی موفق در نهادهای بین المللی همچون فائو و سیرداپ مطرح بوده است.
بنابراین گزارش، بیمه های فراگیر دام و آبزیان هم توانسته است پتانسیل پوشش کامل بیمه سرمایه دامی و همینطور آبزیان پرورشی را از مرحله تخم چشم زده و هچری تا آخر دوران پرورش امکان پذیر کند.
این گزارش درباره بیمه فراگیر محصول گندم هم می گوید: در مورد غله راهبردی گندم با همکاری بنیاد تخصصی ذی ربط و وزارت جهاد کشاورزی، مقدمات اجرای بیمه فراگیر کلیه سطوح زیر کشت گندم بر بستر بیمه دیجیتال کشاورزی فراهم گشته است و پیشبینی می شود در سال زراعی پیش روی، قریب به شش میلیون هکتار از اراضی زیر کشت گندم کشور هم تحت پوشش کامل بیمه فراگیر قرار گیرند.
بر اساس این گزارش، به رغم محدویت های اعتباری تا سال ۹۷، صندوق بیمه کشاورزی مدت ها است که بدهی قابل توجهی به جامعه بیمه گذاران ندارد و غرامات به صورت هفتگی به حساب بیمه گذاران خسارت دیده پرداخت می شود.


منبع:

1399/08/28
13:51:08
5.0 / 5
1499
تگهای خبر: بیمه , دریا , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز