توضیحات قاضی مسعودی مقام درباره آخرین وضعیت پرونده بانك سرمایه و علیرضا حیدرآبادی پور

توضیحات قاضی مسعودی مقام درباره آخرین وضعیت پرونده بانك سرمایه و علیرضا حیدرآبادی پور رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بانك سرمایه ارائه كرد و اظهار داشت: حیدرآبادی پور مدیرعامل متواری بانك سرمایه كه اخیرا به ایران بازگردانده شده است، امكان واخواهی دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از پژوهشگاه قوه قضاییه قاضی مسعودی مقام درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بانک سرمایه و در پاسخ به این پرسش که رسیدگی به پرونده فساد این بانک چه زمانی اختتام می یابد اظهار نمود: پرونده بانک سرمایه نزدیک به ۴۰۰ متهم دارد و هم اکنون رسیدگی به پرونده محمد امامی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی در جریان است.
رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی اضافه کرد: پرونده سامان مدلل و شاملویی نیز در نوبت رسیدگی قرار دارند و پرونده های دیگری نیز در رابطه با فساد بانک سرمایه واصل شده است.
قاضی مسعودی مقام اظهار داشت: رسیدگی به پرونده مدیران بانک سرمایه اختتام یافته و در حال صدور رأی است.
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی افزود: قبل از این نیز در یک پرونده هشت نفر و در پرونده دیگری سه نفر از مدیران بانک سرمایه حکم محکومیت دریافت نمودند و پرونده ۲۱ نفر از مدیران مطرح است که در حال صدور رأی هستیم.
وی افزود: در رابطه با تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه نیز، بخش عمده ای رسیدگی و حکم صادر گردیده است و تا حدود زیادی رسیدگی به پرونده های بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه های ویژه رو به انتها بوده و فقط چند موردی در دادسرا مطرح است.
قاضی مسعودی مقام در پاسخ به این پرسش که ریشه فساد کجا بوده است؟ اظهار نمود: برمبنای پرونده هایی که در شعبه ما مطرح شده، به این نقطه رسیدیم که هم دریافت منندگان و هم پرداخت کنندگان با تبانی و مشارکت این فساد را دامن زدند.
رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، همین طور درباره آخرین وضعیت پرونده علیرضا حیدرآبادی پور مدیرعامل متواری بانک سرمایه که اخیرا دستگیری و به ایران بازگردانده شد اظهار داشت: آقای حیدرآبادی پور محکوم غیابی پرونده بانک سرمایه بود که به ایران بازگردانده شد تا تحقیقات از وی صورت گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که حیدرآبادی پور باتوجه به محکومیت به ۱۲ سال حبس به صورت غیابی، آیا امکان واخواهی دارد یا خیر اضافه کرد: هنوز لایحه واخواهی نداده است اما با توجه به این که حکم وی به صورت ابلاغ قانونی بوده، امکان واخواهی وجود دارد.



1399/08/25
21:04:57
5.0 / 5
1374
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز