نادران مسؤلان دولتی را به مناظره ای در مورد طرح معیشتی مجلس دعوت كرد

نادران مسؤلان دولتی را به مناظره ای در مورد طرح معیشتی مجلس دعوت كرد نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم حل معضلات معیشتی و تصویب شدن طرح كوتاه مدت معیشتی مردم از راه كالابرگ در مجلس مسؤلان دولتی را به مناظره ای برای دفاع از این طرح و راه های تأمین مالی آن دعوت كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد شرایط اقتصادی و امیدبخش آفرین بودن این سخنان در عین حال تصریح کرد که اجرایی کردن این اظهارات استلزاماتی وجود دارد که دولتمردان باید به آن پایبند.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با یادآوری این که «طی طرح کلی اقتصاد مقاومتی ۲۴ بند اعلام گردید که ماحصل آن یک اقتصاد درون زا با مولفه هایی مثل تنوع گرایی در صادرات، دانش بنیان بودن اقتصاد، برداشتن موانع زائد از دست و پای تولید و استقلال بودجه از نفت بخشی از آن مولفه ها است» ابراز عقیده کرد: امروز کشور درگیر یک تحریم داخلی است و از فقدان یک مدیریت مقتدر اقتصادی رنج می برد.
نادران با انتقاد از نحوه اداره دستگاههای فرابخشی مثل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه های صمت و نفت چنین شرایطی را سبب ناامیدی و موثر بر اعتماد عمومی دانست و در عین حال اظهار داشت: حال آنکه گشایش ارزی از مهر ماه چشم انداز روشنی را نوید می دهد. از رئیس جمهور بعنوان فرمانده این میدان می خواهم که مدیریت یکپارچه اقتصادی را حاکم کند و از ظرفیت های تولیدی، مالی و فکری کشور در بخش خصوصی و سایر بخش ها استفاده نماید.
وی ضمن تاکید بر لزوم حل معضلات معیشتی برای مردم اظهار داشت: مجلس هر چند با تاخیر طرح کوتاه مدت معیشت مردم از راه کالابرگ الکتریکی را تصویب کرد. از همین تریبون مسؤلان دولتی را در مقابل این طرح و راه های تأمین مالی آن به مناظره دعوت می کنم تا معلوم شود کدام شیوه ها در بودجه ۹۹ عاقلانه تر، عادلانه تر و شدنی تر است.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: طرح های دیگری در پشتیبانی از تولید و برداشتن تحریم های داخلی در دست بررسی می باشد که در بودجه ۱۴۰۰ و پیش از آن اعمال خواهد شد. نسبت مجلس و دولت مثل استاد آهنگری و شاگردش است که باید به هر قیمت تا آخر این دوره دولت به سرانجام برسد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به مواردی مثل تعیین کردن اولویت های کشور، لزوم لطمه نخوردن کشور در سال اول مجلس و سال آخر دولت، تعامل و هم افزایی با همه قوا و عدم مجادله و منازعه در برخورد با دولت اشاره کردند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: امپراطوری رسانه ای خارجی به دنبال پمپاژ ناامیدی است. مجلس قوی می تواند دولت را در خدمت به مردم فعالتر کند. مزین شدن نام مجلس یازدهم به مجلس امید و انتظار حکایت از انتظاراتی دارد که هنوز به مقصد نرسیده است. امروز که ساختارهای مجلس شکل گرفته و پنج ماه از فعالیت ما می گذرد، خروجی قابل توجهی جز طرح کوتاه مدت معیشتی در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداریم.
او در آخر در مورد آفت های قوه مقننه سخن گفت و اظهار نمود: به نظرم آفت عمده سرگرم شدن نمایندگان به مسائل شخصی و جناحی یا سهل انگاری در کار و یا دسته بندی های قومی و قبیله ای است.




منبع:

1399/08/11
14:23:36
5.0 / 5
1353
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , دستگاه , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز