چه كسانی می توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده كنند؟

چه كسانی می توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده كنند؟ سنج نیوز: واحدهای تولیدی مجاز در صورت تائید نبود مشابه داخلی می توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده كنند و برمبنای آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه اول امسال 1424 فقره مجوز برای ماشین آلات و 193 ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمركی صادر گردیده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، برمبنای ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی و تفاهم نامه بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واحدهای تولیدی مجاز می توانند در صورت تائید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات بهره برده و در حداقل زمان ممکن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خودرا از گمرک ترخیص کنند. البته بر طبق تعهدی که متقاضی ارائه می کند، باید ماشین آلات و مواد اولیه وارداتی را در محل واحد صنعتی، موضوع پروانه نصب کند.
تازه ترین آمار انتشار یافته از طرف وزارت صمت نشان میدهد که در پنج ماهه اول امسال ۱۴۲۴ فقره مجوز برای ماشین آلات و ۱۹۳ ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی به ارزش ۶۸۶ میلیون و ۹۲۰ دلار و ۵۵ میلیون و ۷۰۰ دلار صادر شده که به ترتیب نسبت به زمان مشابه سال قبل به لحاظ تعداد ۱۳.۶ درصد کاهش و ۷.۸ درصد افزایش داشته است. یعنی در پنج ماهه اول پارینه به ترتیب ۱۶۴۸ فقره مجوز برای ماشین آلات و ۱۷۹ ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی صادر گردیده است.
همین طور در طول این مدت ۳۳۱ فقره مجوز مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۳۰ دلار صادر شده که به لحاظ تعداد نسبت به صدور ۳۹۵ فقره در زمان مشابه سال قبل ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است.
در این میان بتازگی سازمان صمت استان تهران اعلام نموده که از واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی که از معافیت گمرکی ماشین آلات بهره برده اند بازرسی می کند و در صورت عدم استقرار ماشین آلاتی که از معافیت گمرکی بهره برده اند در محل مجاز، موضوع پروانه صنعتی عملکرد واحد صنعتی، بعنوان قاچاق شمرده می شود.







منبع:

1399/07/18
21:50:12
5.0 / 5
1815
تگهای خبر: ساخت , صنعت , گمرك , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز