رئیس كل دادگستری استان گلستان خبرداد:

احضار چند مدیر در ارتباط با ساخت وساز در جوار پارك ملی گلستان

احضار چند مدیر در ارتباط با ساخت وساز در جوار پارك ملی گلستان به گزارش سنج نیوز گلستان رئیس كل دادگستری استان گلستان اظهار داشت: برخی از مدیران دستگاه های در رابطه با ساخت وساز در جوار پارك ملی گلستان به دادسرای گالیكش احضار شدند.



هادی هاشمیان اظهار نمود: دادستان گالیکش در ادامه مأموریتی که به وی جهت بررسی مبحث ساخت وسازها در شهرک افرا که محیط زیست استان ادعا می کند بخش هایی از آن در محدوده پارک ملی گلستان است، برخی از مدیران در رابطه با این ساخت وسازها را به دادسرای گالیکش احضار کرد.

وی اضافه کرد: مدیران اداره های مرتبط، معتمدین محلی و برخی از اهالی شهرک افرا در میان احضار شدگان به این دادسرا هستند.

هاشمیان افزود: نحوه الحاق به بافت شهرک افرا به روستای تنگراه با وجود فاصله زیاد از روستا، چگونگی واگذاری اراضی به مالکان و سابقه ساخت وسازها در شهرک همچون مواردی بود که از این افراد درباره آن تحقیق شد.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان نمود: دادستان گالیکش در بازدید میدانی از شهرک افرا با حضور مدیران محیط زیست، ساخت وسازها و محدوده شهرک را از نزدیک بررسی کرد.

سیدسعید جباری، دادستان گالیکش هم اظهار داشت: در نامه های جداگانه به دستگاه های ذی ربط، توضیحاتی خواسته شده که مقرر است یک ماه آینده پاسخ استعلام ها به دادستانی عرضه شود.

به گزارش سنج نیوز به نقل از دادگستری گلستان، ساخت وساز در شهرک افرا که گفته می شود بخش هایی از آن در محدوده جنگل گلستان است از دو هفته پیش در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفت و سبب شد رئیس کل دادگستری گلستان با صدور دستور ویژه دادستان گالیکش را مأمور بررسی مبحث ساخت وساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

جنگل گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و به علت تنوع گونه های گیاهی و جانوری بعنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.





منبع:

1399/07/12
13:50:56
5.0 / 5
1739
تگهای خبر: ایران , دادستان , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز