ركس تیلرسون:

به دنبال گفت وگو با ایران در مورد تغییر در برجام هستیم

به دنبال گفت وگو با ایران در مورد تغییر در برجام هستیم سنج نیوز: وزیر خارجه آمریكا با بیان این كه «كارگروه های تشكیل شده به دنبال گفت وگو با مقامات ایرانی در مورد حصول تغییر در برجام هستند»، اظهار داشت: مقامات این كشور با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی برای پاسخ به نگرانی های آمریكا در مورد توافق هسته ای ایران در این هفته دیدار كردند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، ركس تیلرسون وزیر خارجه آمریكا، اظهار داشت: رییس جمهور نظر خویش را به صورت شفاف در مورد توافق هسته ای ایران و نقض هایی كه این توافق دارد، اعلام نموده است و می خواهد این مشكلات را رفع كند.

وی اضافه كرد: با همتایان اروپایی خود توافق كردیم تا در نهایت اتحادیه اروپا نگرانی های ما را در مورد بخش هایی كه توافق هسته ای ایران نقص دارد را به آن توجه كند و مكانیزمی برای حل این نقصها تولید نماییم.

تیلرسون پیشتر اعلام نموده بود كه كارگروهی برای رفع نقصها برجام در اوایل هفته آینده جلسه ای را برگزار خواهد نمود.

وی اظهار داشت: واشنگتن به دنبال راهی است تا در نهایت مقامات ایرانی هم به آن راضی شوند.

مقامات ایرانی همواره اعلام نموده اند كه مذاكرات مجدد در مورد برجام امكان پذیر نیست و هرگونه تغییری در این توافق بین المللی نقض آن به حساب می آید.

تیلرسون بعد از گفت وگو با همتای لهستانی خود در ورشو، اضافه كرد: كارگروه ها هم اكنون دیدارهایی را برای توافق بر روی حصول تغییر در نواقصی كه در برجام وجود دارد آغاز كردند و در حال بررسی آن هستند كه چگونه با مقامات ایرانی در این باره گفت وگو كنند.

تیلرسون همینطور ادامه داد: سیاست دولت ترامپ در مورد ایران بسیار گسترده تر از رفع نگرانی های موجود در مورد توافق هسته ای این كشور است.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود ضد كشورمان، اظهار داشت: آمریكا نگرانی های بزرگ تر و ضروری تری مرتبط با اقدامات بدخواهانه ایران در خاورمیانه دارد.

او اظهار داشت كه آمریكا تلاش می كند تا با همكاری اروپا به این نگرانی ها پاسخ دهد.




1396/11/08
13:25:38
5.0 / 5
4932
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز